هیچ کدام از صندوق‌های نوآوری تهران در حوزه شهری نیست

شهردار تهران در جریان بررسی اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین، گفت: در تهران به دنبال خلق اعتبار و ایجاد امکان‌های جدید هستیم.

به گزارش آرونو ، علیرضا زاکانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به صورت سرزده در صحن حاضر شد تا در جریان بررسی اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین حضور قرار گیرد.

وی در جریان بررسی بند ۳ ماده ۴ این اساسنامه در خصوص تدوین سیاست برنامه ریزی و آماده سازی زیرساخت‌های قانونی و ساختاری به منظور انجام انواع حمایت‌های ممکن قانونی از مجموعه‌های فناور و نوآور در حوزه مدیریت شهری و توسعه زیست بوم نوآوری شهری از قبیل صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: در این خصوص یک جلسه با وزیر علوم و معاون علمی رئیس جمهور برگزار کردیم و آنها مجاب شدند چنین فرصتی را برای شهرداری تهران در ایجاد صندوق‌های نوآوری رقم بزنند.

زاکانی افزود: مجوز تأسیس صندوق مصوبه مجلس است و قانونگذار این اجازه را داده که صندوق ایجاد شود مگر آنکه گفته شود ما فقط باید خیابان را جارو کنیم و سطح کار ما هوشمندسازی نیست.

وی ادامه داد: ما به دنبال تحول در تهران هستیم اما ممکن است برخی از اعضای شورا اعلام کنند که شهرداری نباید به دنبال انجام این کار برود و مخالف این موضوع هستیم. بی تردید ما به جای تکیه بر فروش زمین و املاک که تمام شدنی هستند به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری تهران هستیم. برای چنین امری یا باید از طریق شهرفروشی امکانی را برای تحول شهر رقم بزنیم یا باید از طریق ارزش افزوده اقدام به اداره شهر کنیم.

زاکانی با اشاره به صندوق نوآوری و شکوفایی شهری تاکید کرد: در این صندوق دولت سه سهم و ۷۵ درصد و شهرداری یک سهم و ۲۵ درصد دارد. افرادی که می‌گویند این کار مناسب نیست یا اعلام می‌کنند شهر نیاز به تحول ندارد باید با فروش شهر تحول را رقم بزنند. هیچ کدام از صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در تهران وجود دارد در حوزه شهری نیست. مقدورات شهرداری و شهر اندک است و حتما به تعامل با دولت احتیاج داریم و ضروری است مسیری را برویم که ماحصل آن فراهم شدن راه تحول در شهر باشد.

وی با اشاره به لزوم اخذ مجوز شورا که در بندهای اساسنامه مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: هر کجا که مجوز شورای شهر نیاز باشد آن را دریافت خواهیم کرد. چرا که قرار نیست کاری غیر قانونی انجام دهیم بلکه به دنبال خلق اعتبار و امکان برای تهران هستیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *