سرگردانیِ بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغان در فرودگاه برزیل

تصاویر ویدئویی از فرودگاه سائوپائولوی برزیل که روز گذشته (شنبه) منتشر شده نشان می‌دهد، بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغان که به این کشور پناهنده شده‌اند به دلیل نبود اقامتگاه همچنان در سالن‌های فرودگاه به‌ سر می‌برند.

به گزارش آرونو ، مقام‌های محلی در سائوپائولو گفته‌اند که انتظار ورود سیل‌آسای مهاجران افغان را به برزیل نداشته‌اند و به همین دلیل با چالش‌های مدیریتی در زمینه اسکان دادن به این پناهجویان روبرو شده‌اند.

کشور برزیل چندی پیش اعلام کرد که برای ۶۰۰۰ پناهجوی افغان ویزای بشردوستانه صادر می‌کند.

به گزارش رویترز، مقام‌های محلی شهر سائوپائولو، بزرگ‌ترین شهر برزیل گفته‌اند با وجود این‌ که دولت مرکزی صدور ۶۰۰۰ ویزا برای پناهجویان افغان‌ را تایید کرده بود اما انتظار نداشتند با جمعیت بزرگی از این مهاجران روبرو شوند.

آژانس کمک به پناهجویان مستقر در فرودگاه، تخمین زده است که هم‌اکنون حدود ۱۳۰ مهاجر افغان در دو سالن فرودگاه سائوپائولو شب و روزشان را می‌گذرانند.

مقام‌های فرودگاه گفته‌اند که در هفته‌های پیش رو شمار پناهجویان تازه‌وارد افغان در فرودگاه بیشتر خواهد شد.

پناهجویان افغان که در فرودگاه سائوپائولو اقامت دارند نیز می‌گویند که بدون دریافت قول اقامت، وارد برزیل شده‌اند و اکنون دولت محلی در تلاش است تا امکانات اقامت در مکانی دیگر را برای این پناهجویان فراهم کند.

این پناهجویان افغان که ویزای بشردوستانه برزیل را دریافت کرده‌اند برای مدت یک سال می‌توانند از این ویزا استفاده کنند و سپس باید برای ماندن یا رفتن از برزیل تصمیم بگیرند.

به گزارش ایندیپندنت، دادستان‌های فدرال در یک هفته اخیر با ارسال نامه‌ای، دولت فدرال را برای توضیح در مورد اقدام‌های صورت گرفته جهت رسیدگی به وضعیت این پناهجویان، تحت فشار قرار داده‌اند، هرچند وزارت دادگستری برزیل که مسئولیت رسیدگی به پناهجویان را نیز برعهده دارد تاکنون در این مورد اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *