توقیف بخشی از اموال شهرداری تهران توسط تامین اجتماعی/ لزوم ارائه گزارش بازپس‌گیری املاک شهرداری

فهرست مطالب

عضو شورای شهر تهران از توقیف بخشی از اموال شهرداری تهران توسط تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش آرونو ، ناصر امانی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گزارش مفصلی را در خصوص روند بازپسگیری املاک ارائه کرد و عنوان کرد که تا کنون ۱۰۱ ملک توسط شهرداری پس گرفته شده است.

وی افزود: اما هنوز گزارشی در مورد این ۱۰۱ ملک به شورای شهر تهران داده نشده است و از شهرداری می‌خواهیم که گزارشی مکتوب از املاکی که شناسایی کرده و بازپس گرفته‌اند را به شورای شهر ارائه کند.

امانی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری باید مجوز شورای شهر را در واگذاری حق بهره‌برداری املاکش داشته باشد، گفت: یک سری از ساختمان‌ها این روند را طی نکردند و باید بازپس گرفته شوند.

وی در مورد مشکلاتی که برای دو ملک بورسی شهرداری تهران ایجاد شده، گفت: این دو ملک با طی مراحل قانونی و با اطمینان از این که سند متعلق به شهرداری است در بورس عرضه شد اما بعد از آن سازمان تامین اجتماعی با حکمی، ۴۰۰۰ میلیارد تومان از اموال شهرداری را توقیف کرد که این دو ملک نیز در ردیف توقیفی‌های سازمان تامین اجتماعی بودند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دو خریدار ملک شهرداری در بورس شکایت کردند، گفت: برابر تعهد شهرداری سند مالکیت این دو ملک باید به نام مالک زده شود و اگر ضرر و زیانی متوجه خریداران شده، شهرداری باید پاسخگو باشد و ما نیز از شهرداری می‌خواهیم که سریعا این موضوعات را پیگیری کند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *