هشدار هواشناسی نسبت به یخبندان و لغزندگی جاده‌ها درپی تداوم بارش‌ها

فهرست مطالب

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بروز یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای در پی تداوم بارش‌ها طی روزهای آتی هشدار داد.

به گزارش آرونو ، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش برف، پدیده مه، وزش باد شدید موقت، کولاک و ماندگاری هوای سرد خبر داد.

این وضعیت در روز یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ دی‌ماه) در ارتفاعات استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق و در روز سه‌شنبه (۶ دی‌ماه) تنها در ارتفاعات شمال شرق تهران مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال یخبندان، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ها از چنین وضعیتی پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی، برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز و آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *