چمران: سیلی لازم به اسرائیل نواخته شد

فهرست مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اسرائیل تاکنون به هیچ قانونی پایبند نبوده است؛ عملیات شجاعانه و جسورانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی کشورمان را سیلی محکمی دانست که باید به اسرائیل نواخته می‌شد.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران در دویست و بیست و هشمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در ابتدا ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی را به همه نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، به یاد روزی که حضرت امام دستور دادند ارتش به خیابان‌ها آمده و به جمع مردم بپیوندد و این مبنایی برای نامگذاری این روز شد؛ ارتش با تمام قدرت برای حفاظت از مرزهای کشور آماده است. این روز را به آن‌ها تبریک می‌گوییم. 

چمران اشاره‌ای نیز به سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در قبرستان بقیع داشته و افزود: امروز سالروز تخریب قبور ائمه از قبرستان بقیع است؛ به همین مناسبت بار دیگر از راه دور به ائمه‌ای که در این قبرستان دفن شده‌اند، سلام می‌کنیم. امیدواریم که این مسائل و تنگ نظری‌ها برداشته شده و همه مسلمین بتوانند قبور ائمه خود را زیارت کنند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره‌ به پاسخگویی جمهوری اسلامی و درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای تشکیل جلسه‌ای در خصوص پاسخ ایران تأکید کرد: آن‌ها دست به دامان سازمان ملل و شورای امنیت شدند؛ جلسه شورای امنیت برگزار شد و نماینده اسرائیل اظهارات فریبنده بسیاری را مطرح کرد از جمله هدف قرار دادن بیت المقدس از سوی ایران که اظهارات مضحک و تمسخرآمیزی بود. کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و انگلیس که ادعای پایبندی به مصوبات شورای امنیت دارند، یک قدم برای اجرای مصوبه خود در شورای امنیت برنداشتند؛ این در حالی است که ایران برای اولین بار در خصوص این عملیات شجاعانه و حماسی خود در موشک باران پایگاه‌های نظامی اسرائیل پشتوانه مردمی در سراسر دنیا را در تاریخ داشت و این اتفاق در تاریخ به نام ما به ثبت رسید.

وی افزود: هرچند گفته می‌شود که برخی کشورهای منطقه نیز برای مقابله با موشک باران جمهوری اسلامی، همه به خط شده و نیروهای خود را به میدان آوردند و حتی اذعان کردند که ما هم در رهگیری موشک‌های ایرانی حضور داشتیم اما این برنامه‌ریزی دقیق سپاه پاسداران تمام معادلاتشان را بهم ریخت. آن سیلی که باید به اسرائیل نواخته شود؛ نواخته شد. این پاسخ شجاعانه و قاطع جمهوری اسلامی که در تجاوز به خاک و سرزمین ما در دمشق بود. به رغم تمام کمک‌ها، آنها نتوانستند مانع اجرای این عملیات شوند و اگرچه آن پاسخ مدتی به طول انجامید اما اگر اسرائیل بار دیگر گستاخی کرده و تجاوز دیگری را انجام دهد، جمهوری اسلامی بلافاصله پاسخ خواهد داد.

چمران در ادامه با تأکید بر بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت، گفت: اسرائیل تمام مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت را طی این سال‌ها به تمسخر گرفته و وقعی بر آن نمی‌نهد و به هیچ قانونی پایبند نبوده و همچنان به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهد؛ امیدواریم که همه دنیا هرچه زودتر شاهد از بین رفتن این ظلم آشکار باشد. 

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *