قابلیت شهر آفتاب برای تبدیل به مرکز اقتصادی جنوب تهران

فهرست مطالب

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تاکید کرد: ظرفیت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب می تواند آن را به هاب (مرکز) اقتصادی جنوب تهران تبدیل کند.

به گزارش آرونو ، تقدسی نژاد در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه “حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته” گفت: بعد از مدت‌ها تعطیلی نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان مجموعه‌ای فاخر در دوره جدید مدیریت شهری، دوباره این نمایشگاه احیاء شده و کار خود را از سر گرفته است. حدود ۴۰ نمایشگاه برای سال جاری تفاهم کردیم که بخشی از آنها در نیمه اول سال برگزار شد و در نیمه دوم سال نیز همه هفته‌ها در تقویم نمایشگاهی پر شده است.

وی افزود: ۱۷ دوره نمایشگاه حمل و نقل در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی سئول برگزار شد و اما هجدهمین دوره آن در مجموعه شهر آفتاب برگزار شده است. باید از ریاست شورا که ظرف هفته گذشته برای افتتاح نمایشگاه کاشی و سرامیک و امروز هم برای افتتاح نمایشگاه حمل و نقل در این مجموعه حضور پیدا کردند تقدیر کنم. بی تردید این حمایت‌ها در انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب موثر خواهد بود.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ادامه داد: باید از حمایت‌های معاونت خدمات شهری که تاثیر بسزایی داشته و همچنین بخش‌های مختلف شهرداری که در برگزاری این نمایشگاه کمک کرده‌اند قدردانی کنم موضوع برگزاری نمایشگاه در مجموعه سئول و سایر مراکز در شهر تهران مشکلاتی را برای مردم تهران فراهم کرد که بر همین اساس تصمیم گرفته شد نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب منتقل شود. بی تردید باعث تعجب است که در دوره قبل برای تکمیل اقدامات اولیه کاری انجام نشد و این مجموعه فاخر به حال خود رها شد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه خودرو در اردیبهشت سال جاری در این مجموعه برگزار شد که ظرف مدت چهار روز ۲۰۰ هزار بازدیدکننده داشت و در روز آخر بالغ بر ۶۰ هزار بازدیدکننده را پذیرا بودیم. دسترسی‌های جاده‌ای، ایستگاه متروی شهر آفتاب و پارکینگ‌های متعدد در عمل ثابت کرد این مجموعه می‌تواند برای نمایشگاه‌های پر مخاطب جای مناسبی باشد و ثابت شد که این مجموعه نمایشگاهی ظرفیت انتقال همه نمایشگاه‌ها را دارد. بی تردید برای توسعه این مجموعه و رساندن سالن‌های آن به فضای ۱۲۰ هزار متر مربع باید از اعتبارات شهرداری استفاده شود که با توجه به شرایط موجود امکانپذیر نیست. لذا باید به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم که خوشبختانه در این مدت ۷۰ سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند که در پروسه قانونی واگذاری قرار گرفتند. معتقدیم برای توسعه شهر آفتاب باید روی بخش خصوصی حساب کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان خاطر در حوزه حاکمیتی برای سرمایه گذاران در موضوع انتقال نمایشگاه‌ها به محل شهر آفتاب افزود: ظرفیت جغرافیایی مجموعه شهر آفتاب، نزدیکی به فرودگاه امام و منطقه اقتصادی ری می‌تواند این مجموعه را به هاب اقتصادی در جنوب تهران تبدیل کند. با سوگیری‌ها در مدیریت شهری می‌توان طرح‌های موجود را اجرایی کرد. با توجه به برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه سئول و مزاحمتی که برای شهروندان در این محدوده ایجاد می‌شود هیچ گزارشی از درآمدهای این مجموعه و میزان هزینه کرد آن برای مردم تهران وجود ندارد ولی برای مجموعه شهر آفتاب همه درآمدها و هزینه کردها به صورت شفاف در گزارش‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *