تأکید چمران بر تکمیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در کوتاهترین زمان ممکن

فهرست مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سرمایه گذاران باید هر چه سریعتر در مجموعه شهر آفتاب سرمایه گذاری کنند، بر لزوم تکمیل این مجموعه در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه “حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته”، گفت: امیدواریم این نمایشگاه و نمایشگاه‌های بعدی که در شهر آفتاب برگزار می‌شود مورد استفاده عموم مردم و جامعه تخصصی قرار بگیرد.

وی افزود: در نمایشگاه‌ها در حوزه تخصصی موضوعی که مورد توجه قرار می‌گیرد برداشت عمومی است که باید ارائه شود و یا مسائل تجاری است که باید مورد بهره برداری قرار بگیرد. نمایشگاه‌ها در دنیا جایگاه‌های خاصی دارند و برخی از آنها معروف هستند به گونه‌ای که عده‌ زیادی روزشماری می‌کنند تا در نمایشگاهی خاص شرکت کنند و از آن بهره بگیرند. لذا امیدواریم شهر آفتاب نیز به چنین جایگاهی برسد که در اعلام تقویم نمایشگاهی آن شاهد استقبال عمومی و تخصصی باشیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هنگامی که مقرر شد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به محل شهر آفتاب منتقل شود برگزاری نمایشگاه خودرو بود که با ازدحام و عدم کشش و نبود امکانات لازم، برای شهروندان محدوده سئول مشکلاتی را به وجود آورد و موجب اعتراض شهروندان شد، بطوریکه عده‌ای در یک شب خودروهای خود را به دلیل ترافیک سنگین در اتوبان گذاشتند و برای بردن آنها روز بعد مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: باید از تلاش فراوانی که برای راه اندازی این مجموعه پس از حدود پنج سال تعطیلی با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها انجام شده است تشکر کنیم. بی تردید به دلیل شرایط سخت ترافیک در شهر تهران و از سوی دیگر با زیرساختی که برای مجموعه شهر آفتاب فراهم شده اقبال به سمت برگزاری نمایشگاه‌ها در این مجموعه انجام شد.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب به ویژه نمایشگاه‌های بزرگ و پر ازدحام واقعیتی انکارناپذیر است، افزود: بی تردید این کار باید انجام شود. در زمان رئیس جمهور وقت در سال 1382 در نشست مشترکی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنایع و فرمانده انتظامی وقت، تصمیمی مکتوب شد که نمایشگاه‌های پرازدحام در مکان دیگری برگزار شود. بر همین اساس نمایشگاه کتاب از سال بعد آن در سئول برگزار نشد، چرا که پارکینگ‌ها و ظرفیت موجود در آنجا پاسخگوی نیاز لازم نبود و نهایتا شهر آفتاب برای حل این مشکل طراحی و اجرایی شد.

وی ادامه داد: آنچه که مورد توجه است و اصرار بر آن وجود دارد این است که با برگزاری نمایشگاه‌ها مزاحمت و مشکلی برای شهروندان ایجاد نکنیم و کاری نکنیم که مردم اذیت شوند و آزار ببینند. این مجموعه به زودی تکمیل خواهد شد و افرادی که آماده سرمایه گذاری شدند باید هر چه سریعتر در این مجموعه سرمایه گذاری کنند و امکانات بیشتر فراهم شود تا اقبال به سمت مجموعه شهر آفتاب نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: سالن‌ها، هتل‌ها، فروشگاه بزرگ، سالن آمفی تئاتر و … که مقرر بود در این مجموعه ساخته شود باید هر چه زودتر تکمیل شود، ما به دوستان وزارت صمت نیز پیشنهاد داده‌ایم که نمایشگاه‌های پر ازدحام حتما به این مجموعه منتقل شود. از هیات دولت نیز کمک می‌گیریم و آنها نیز برای تحقق این امر مهم کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *