حل آلودگی هوا دغدغه مدیران پایتخت/اجازه توهین به سرود و پرچم ایران را نمی‌دهیم

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که حل آلودگی هوا دغدغه مدیران شهری تهران است.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت آلودگی هوا گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری آلودگی هواست و دولت نیز به این موضوع توجه دارد و تلاش کرده تا همکاری‌هایی برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

وی با اشاره به آلودگی ۲۰ درصدی موتورسیکلت‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل که در مقابله با آلودگی هوا نقش دارد حمل و نقل عمومی است که در وهله اول مترو و بعد از آن اتوبوس جایگاه بالایی دارد که در این زمینه با این‌که کارهایی انجام شده اما کارهای زیادی پیش‌رو داریم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که اعتبار مترو رقم کمی نیست و ما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم که آیا خرید و عقد قرارداد با شرکت‌های سازنده خارجی انجام شود یا خیر، گفت: بخش زیادی از واگن‌ها در داخل کشور ساخته می‌شوند و ما باید تلاش کنیم تا با کمک سازمان برنامه و بانک مرکزی قراردادهای این حوزه به سرانجام برسد؛ چرا که توسعه حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور تولیدکنندگان اتوبوس اظهار کرد: شرکت‌ها در این جلسه در مورد میزان توانایی تولیدشان صحبت کردند و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده خواهد شد.

چمران در مورد تغییر مدیریت در مترو نیز با بیان این‌که مدیرعامل جدید مترو یکی از کارکشته‌ترین مدیران است، تصریح کرد: صلاح دیده شده که این تغییر انجام شود و امیدواریم که شرایط بهتری را در مترو شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد دادن بن به اعضای شورا نیز با تاکید بر این‌که از ابتدا چنین رسمی وجود داشته و شهرداری این بن‌ها را به اعضاء می‌داده تا به مردم و سازمان‌ها کمک کنند، گفت: در شب عید مراجعات زیاد است و این بن‌ها به این افراد داده می‌شود.

اجازه توهین به سرود و پرچم ایران را نمی‌دهیم

به گزارش آرونو ، مهدی چمران صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که اجازه توهین و بی‌احترامی به سرود و پرچم ایران را نمی‌دهیم به پیشینه تمدنی ایران اشاره کرد و افزود: ملت ما ملتی بزرگ و شریف است که در طول تاریخ باقی مانده و به لطف الهی و حرمت خون پاک شهدا پیروز باقی و استوار خواهد ماند.

وی با بیان این‌که ممکن است در این مسیر ضربات و خسارت‌هایی برسد؛ اما دشمن با همه تلاش‌هایش تاکنون نتوانسته کاری بکند و در ادامه هم کاری نمی‌کند، گفت: شب گذشته شاهد بازی فوتبال ایران و انگلیس بودیم و با این‌که ایران نتیجه را با وضعیت سنگینی واگذار کرد؛ اما تلاش‌شان و زدن دو گل به انگلیس برای ما بسیار مهم بود و باید بازیکنان را تشویق کنیم تا دوباره در شرایطی که در دنیا و منطقه اقداماتی علیه تیم ملی انجام گرفته، اما آنها با روحیه جنگنده خود، در بازی‌های بعدی کار را به خوبی انجام دهند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: البته من فوتبالی نیستم و همانطور که انتظار داریم بازیکنان هم در مسائلی که وارد نیستند صحبت نکنند ما نیز باید اینگونه باشیم. اما به عنوان یک تماشاگر متعصب می‌گویم که باید بازیکنان را تشویق کنیم تا در بازی‌های بعد تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره انتصاب استاندار جدید گفت: امیدوارم که استاندار جدید تهران موفق باشد چرا که موفقیت او موفقیت تهران و ایران است.

به گزارش آرونو ، پیرهادی عضو شورای شهر نیز در تذکری کوتاه با اشاره به مراسم تقدیر از فرزندان قبول شده در دانشگاه‌های مطرح کشور که والدین‌شان در شرکت خودروسرویس فعال هستند اظهار کرد: امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که بسته رفاهی پرسنل شامل حال این رانندگان نیز بشود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *