کاهش ۸ درصدی ترافیک تهران با شناورشدن ساعات کاری مدارس و ادارات

فهرست مطالب

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از کاهش هشت درصدی ترافیک با اجرای طرح شناورشدن ساعات کاری مدارس و ادارات خبر داد.

به گزارش آرونو ، حجت‌الاسلام آقامیری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که به نمایندگی از شورا در جلسه هماهنگی ترافیک استانداری شرکت کردم، گفت: این جلسه به بررسی طرح شناورسازی ساعت کاری مدارس و ادارات معطوف بود که دراین جلسه گزارشاتی از سوی استانداری، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری ارائه شد که کلیت بحث این بود که اجرای این طرح ۸ درصد در کاهش ترافیک موفق بوده هرچند که برخی از مدارس به خصوص غیرانتفاعی‌ها و ادارات آن را اجرا نکردند.

وی با بیان این‌که تقدم و تاخر شروع فعالیت‌ها موجب کنترل ترافیک می‌شود، اظهار کرد: ما نیز در این جلسه اعلام کردیم که تهران براساس الگوی طرح جامعش تمام معابر و بزرگراه‌ها به غیر از دو کمربندی را ایجاد کرده و از آنجایی که ظرفیت خودروها در تهران هشت برابر معابر است عملا تنها با برنامه ریزی‌های اینچنینی می‌توانیم ترافیک را مهار کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که قرار شد این طرح تا پایان آبان‌ماه اجرا شود و اگر همه سازمان‌ها موافق بودند مصوبه نهایی شود و به صورت دائمی اجرا شود، تصریح کرد: البته این گزارش‌ها براساس مقایسه ۲۰ روز اول مهرماه امسال با سال ۱۳۹۸ بود؛ اما نظرسنجی‌های پیامکی و حضوری از مردم شده بود که نشان از رضایت ۷۵ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: از شورای ترافیک تهران نیز تشکر می‌کنم چرا که پیشنهادی داده بودم مبنی بر این‌که سرویس مدارس از ساعت شش تا هشت صبح از خطوط ویژه استفاده کنند که این مهم مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر در ادامه بررسی لایحه شهردار تهران در مورد معرفی ۱۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذی حساب را نیز بررسی و با اکثریت آرا به یک فوریت این لایحه رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *