کار۳شیفته برای تکمیل فازنخست کارخانه سیمان ری/تأکید زاکانی برتبدیل سیمان ری به قطب صنایع نوآوری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در فضاهای قدیمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی و ایرانی-اسلامی است، با چالشی تحت عنوان فضاهای بلا استفاده شهری روبه‌رو هستیم، گفت: بهترین راهکار تبدیل این فضاهای بلااستفاده استفاده از صنایع نوین و دانش بنیان است.

به گزارش آرونو ، حمیدرضا صارمی در آیین بهره برداری از ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه “من شهردارم” گفت: با پیگیری های اعضای شورای شهر این سومین بار است که شهردار تهران در راستای عدالت فضایی و کاهش فاصله شمال و جنوب تهران به ری می آید.

وی افزود: کارخانه ری یکی از قدیمی ترین کارخانه های شهر تهران است که تا سال ۶۲ نیز فعالیت می کرده است. با توجه به رویکرد جهانی، تغییر فضای صنایع ناکارآمد و تبدیل این کارخانه ها با فضای شهری از برنامه های موردنظر است.

معاون شهرسازی و معماری تهران با اشاره به اینکه شهرداری ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی در این پروژه سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: در فضاهای قدیمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی و ایرانی-اسلامی است، با چالشی تحت عنوان فضاهای بلا استفاده شهری روبه‌رو هستیم. به عنوان مثال ۷۵ درصد از منطقه ۱۶ بلااستفاده و تنها ۲۳ درصد کارا است‌. بهترین راهکار تبدیل این فضاهای بلااستفاده توسط صنایع نوین و دانش بنیان است.

صارمی یادآور شد: کارخانه سیمان ری می تواند یکی از نقاط عطف ری باشد و به عنوان نماد صنعت کشور در شهرری شناخته شود.

وی با بیان اینکه دولت کارخانه سیمان ری را به عنوان میراث صنعتی ثبت کرده است و بعد نیز در اختیار شهرداری تهران قرارداده شده است، تاکید کرد: اراضی کارخانه ری ۱۱۱ هزار متر مربع است که از بهره برداری از موزه صنعت تا ایجاد مرکز فرهنگی و گردشگری و محل استقرار صنایع نوآور و دانش بنیان در آن دیده شده است و با افتتاح فاز نخست، رسما کار خود را از امروز شروع می کند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: مجموعه کارخانه سیمان ری حدود ۳ هکتار عرصه و ۵۰ هزار متر مربع اعیان دارد و یک کار شبانه روزی و سه شیفته برای تکمیل فاز نخست آن انجام شده است.

بنا بر اعلام سایت شهر، وی افزود: این مجموعه نیازمند کمک فرمانداری ری است. اکنون شهرداری زمینه فعالیت نوین این مجموعه را آماده کرده و زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که مجموعه مدیریت سیاسی ری به راه اندازی آن کمک کند و با توجه به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر تبدیل سیمان ری به قطب صنایع نوآوری امیدواریم با متمرکز شدن شرکت های دانش بنیان، این کارخانه تاثیرات خود را بر شهرری بگذارد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *