دریافت وام نوسازی مسکن سه برابر شد

آن‌طور که مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری می‌گوید طی یک سال گذشته منتهی به آبان ۱۴۰۱ دریافت وام نوسازی در بافت‌های فرسوده بیش از سه برابر افزایش یافته و از ۱۱ هزار و ۳۱۲ فقره به ۳۸ هزار فقره رسیده که بیانگر استقبال سازنده‌ها از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش آرونو ، وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم، برنامه‌هایی را به منظور به‌سازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به عنوان ظرفیتی برای تولید و نوسازی مسکن در نظر گرفته است. افزایش سقف تسهیلات تا ۶۰۰ میلیون تومان، پرداخت وام ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن بدون لحاظ شروط پنج‌گانه و رونمایی از بسته مشوق‌های شهرسازانه از جمله این برنامه‌ها است. ظاهرا طی یک سال گذشته این برنامه‌ها در ترغیب مالکان و سازگان به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تاثیرگذار بوده است.

محمد آیینی ـ‌ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، چند روز قبل با ارایه آمار دریافت پروانه‌های ساختمانی پایتخت در پاییز سال جاری بیان کرد: در شهر تهران در پاییز امسال تا روز ۳۰ آذر ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۴ پروانه ساختمانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال رشد ۵۷ درصدی را نشان می دهد. به لحاظ تعداد واحد نیز برای ۳۰۰۸ واحد پروانه صادر شده که از افزایش ۴۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته حکایت دارد و رشد معنی‌داری را نشان می‌دهد.

او با ارایه آماری از دریافت وام نوسازی در کل کشور نیز گفته است: طی یک سال اخیر منتهی به آبان ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۸ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی جهت نوسازی واحدهای فرسوده معرفی شده‌اند، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزار و ۳۱۲ واحد بوده، از رشد ۲۳۵ درصدی برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: این امر بیانگر استقبال سازنده‌ها از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری و استفاده از ظرفیت مصوبه تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌تواند تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در برنامه جهش تولید مسکن را تضمین کند.

بنابراین گزارش، فردا پنجم دی‌ماه نیز همزمان با سالروز زلزله‌ی بم پویش نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۰۰ شهری که ۶۷ درصد مساحت بافت فرسوده را دارند به مناسبت پنجم دی‌ماه مصادف با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی برگزار می‌شود و در این پویش بم، سفیر نوسازی در کشور خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *