مهار آب‌های سطحی در چالوس/ آمادگی شهرداری برای بارش‌های زمستانه

آرونو /مازندران شهردار چالوس گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در لایروبی انهار و رودخانه‌ها، این شهر آمادگی کامل برای بارش‌های زمستانه را دارد.

به گزارش آرونو ، مسعود یعقوبی، امروز با بیان اینکه طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی انهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس انجام شد، اظهار کرد: این اقدامات با هدف هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی بارندگی‌های پاییزی و زمستانی در رأس اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری قرار گرفته بود.

 وی با اشاره به آماده بودن نیروهای خدمات شهری چالوس از ابتدای سال با لایروبری و پاکسازی کانال‌ها و همچنین جمع آوری زباله‌ها از انهار برای بارش‌های پاییزی، گفت: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و انهار به‌طور مستمر صورت گرفته بود و در این راستا لایروبی و پاکسازی بیش از ۱۰۰ کیلومتر انهار اصلی، حدود ۱۵۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی و حدود ۸ کیلومتراز رودخانه چالوس در ۶ ماهه نخست سال جاری لایروبی شده بود.

شهردار چالوس با بیان اینکه در پاییز امسال به‌رغم بروز بارندگی‌های شدید خوشبختانه موردی از آبگرفتگی معابر و منازل گزارش نشد، افزود: مشارکت شهروندان همانند سایر موضوعات شهری کمک شایانی در جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر و منازل خواهد بود که مهم‌ترین آنها تجاوز نکردن به انهار و حرایم آن و تخلیه نکردن نخاله و زباله در انهار و حرایم آن است.

هدایت آب‌های سطحی

 یعقوبی یکی از اهداف مهم مدیریت شهری چالوس در حوزه زیرساخت‌ها را هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی عنوان کرد و گفت: آبگرفتگی معابر یکی از مهم‌ترین مشکلات برخی از محلات و خیابان‌های شهر چالوس در هنگام بارش باران بوده است که با اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی، آب گرفتگی معابر در شهر چالوس به حداقل رسیده است.

 وی با بیان اینکه احداث کانال با هدف هدایت آب‌های سطحی در نقاط مختلف چالوس به طول حدود ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است، تصریح کرد: مدیریت شهری چالوس با برنامه ریزی دقیق و جدیت پیگیر است تا با اجرای این پروژه‌ها مشکلات آب گرفتگی در مواقع بارندگی در محلات و معابر شهر چالوس به حداقل برسد.

 این مسئول از آمادگی کامل در مقابله با بارش‌های زمستانه خبر داد و یادآور شد: باتوجه به آب گرفتگی در سال‌های گذشته و سرازیر شدن سیلاب به سمت منازل مسکونی، آمادگی بارش‌های زمستانه چه بارش به صورت برف و یخبندان وجود دارد که برای این منظور حدود ۳۰ تن نمک تهیه شده و اگر به صورت بارش باران باشد همچون گذشته نیروهای شهرداری در ستاد مدیریت بحران شهرداری با تمام توان آماده خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *