توسعه سبد سوخت کشور با افزودن سوخت LPG/دولت نباید به عنوان خریدار جزئی خودرو خریداری کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تحقق توسعه سبد سوخت کشور با اضافه شدن دوباره سوخت LPG خبر داد.

به گزارش آرونو ، مالک شریعتی نیاسر در آئین رونمایی از تاکسی ون‌های جدید شهرداری تهران که در قالب سیزدهمین شنبه امید و افتخار انجام شد، گفت: بی تردید شدت مصرف انرژی در کشور وضعیت خوبی ندارد و قرار بود طی ۱۰ سال تا پایان برنامه ششم شدت مصرف انرژی را به نصف کاهش دهیم؛ اما متاسفانه امروز نه تنها به نصف کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش شدت مصرف را نیز شاهد هستیم.

وی افزود: برنامه‌های این بخش در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است. ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به کاهش شدت مصرف انرژی کمک می‌کند. این ماده که قرار بود چند میلیارد دلار صرفه جویی را به دنبال داشته باشد متاسفانه به نتیجه نرسید.

شریعتی نیاسر ادامه داد: یک قرارداد ۶۵ هزار دستگاهی منعقد شده بود که به ۳۵۸۸ دستگاه رسیده که قرار بود با اسقاط خودروهای فرسوده خودروهای نو وارد شوند که تنها ۸۱ دستگاه گواهی اسقاط واقعی داشت.

وی تاکید کرد: بی تردید دولت نباید به عنوان خریدار جزئی وارد بازار شود و خودرو خریداری کند. دولت باید پیش خرید انجام دهد و از این طریق کاهش شدت مصرف انرژی را دنبال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تنوع سبد سوخت کشور که توسعه پیدا کرده است، افزود: خودروهای LPG سوز که در دولت قبلی حذف شده بود بار دیگر اضافه شد؛ بطوریکه در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است. اگر خودروساز آمادگی تولید LPG سوز را داشته باشد، ما نیز آمادگی این همکاری را داریم. قیمت این سوخت بالاتر از CNG و پایینتر از بنزین خواهد بود که در بعد اقتصادی اثرگذار خواهد بود. ضمن اینکه پدافند غیر عامل را نیز تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *