اهواز آلوده‌ترین کلانشهر/تنفس هوای پاک در شیراز

فهرست مطالب

براساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۲۸ آبان‌ماه) اهواز آلوده‌ترین کلانشهر است همچنین شیرازی‌ها هوای پاک تنفس کرده‌اند.

به گزارش آرونو ، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز (۲۸ آبان ماه ) آلاینده شاخص هوای اهواز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۵۴ و در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفت.

پس از آن مردم در کلانشهر کرج هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را با رسیدن به عدد ۱۲۳ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص این آلودگی ازن بوده است.

پس از آن به ترتیب اهالی پنج کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و اراک هوای مطلوب را با رسیدن به عدد ۱۰۰، ۸۳،۸۴، ۶۸ و ۶۷ تنفس کرده‌اند که آلاینده شاخص هر پنج کلانشهر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

اهالی شهر شیراز هوای پاک را با رسیدن به عدد ۴۰ تنفس کرده‌اند. آلاینده شاخص در شهر شیراز دی‌اکسید نیتروژن بوده است.

به گزارش آرونو ، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *