تلاش مدیریت شهری برای استفاده از تاکسی‌های وارداتی در تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر مشغول تصمیم گیری هستیم تا تاکسی‌های وارداتی نیز در کنار تاکسی‌های موجود مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران پیش از آغاز نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به شرکت واحد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که این کار نیز انجام شده است، افزود: این ۲۰۰ دستگاه جدید با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه گذاری شهرداری تهران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی درباره حمل و نقل عمومی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسه بررسی خواهد شد که کارخانه‌ها تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس می‌توانند تحویل دهند. وزارت کشور نزدیک به ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و شهرداری‌ها نیز خریدی نداشتند. بر همین اساس شرکت‌ها تولید خود را بر بخش‌های دیگری متمرکز کرده بودند و بازگشت به خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است.

چمران ادامه داد: تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود و وزارت کشور نیز قرارداد ۲۰۰۰ دستگاه را با یکی از خودروسازان منعقد کرده، لذا قرار شده هر یک از خودروسازان امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واگن به این زودی‌ها وارد نمی‌شود، افزود: خرید واگن مترو از چین و دیگر اقدامات در این حوزه یک سال و نیم به طول می‌انجامد. بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس بگذاریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶۰۰۰ دستگاه برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشغول تصمیم گیری هستیم تا تاکسی‌های وارداتی نیز در کنار تاکسی‌های موجود مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: تعداد تاکسی‌ها در آستانه تغییر بزرگ است و در مسیرهایی همچون فرودگاه نیاز است که تاکسی‌های متفاوتی بکار گرفته شود. در گذشته بخش خصوصی این دستگاه‌ها را وارد کرد و هم اکنون اگر بخش خصوصی اقدام کند می‌توانیم تاکسی‌های وارداتی را مورد استفاده قرار دهیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *