کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

فهرست مطالب

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (۲۶ مهرماه) در شرایط قابل قبول قرار دارد اما باتوجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش آرونو ، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که باتوجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

با افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر و احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد همچنین ورود گردوخاک از استان‌های مجاور سبب کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق جنوبی و جنوب غربی شهر تهران خواهد شد.

تا اواخر وقت سه‌شنبه تا حدودی تندی باد کاهش می‌یابد که درنتیجه از میزان غلظت گردوخاک موجود در جو کاسته خواهد شد، بااین‌حال با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.  

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۲ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *