سوخت جدید هواپیما تولید شد
این پرواز از نظر فنی نخستین بار است که یک شرکت هواپیمایی تجاری در یک مسافت طولانی از سوخت ۱۰۰ SAF استفاده میکند. هواپیما از نوع بوئینگ ۷۸۷ ویرجین استفاده کرده است. این شرکتها در حال تلاش هستند تا در آینده از انرژیهای الکتریکی و هیدروژنی برای سفرهای هوایی استفاده کنند، اما تا آن زمان، تلاش برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست ادامه دارد.
سوخت پایدار هوانوردی یا SAF معمولاً از گیاهان و پسماندها به دست میآید و میتواند به کاهش گازهای گلخانهای کمک کند. این سوختها میتوانند انتشار دی اکسید کربن را نسبت به سوختهای جت معمولی تا ۹۸ درصد کاهش دهند.
ریچارد برانسون، بنیانگذار ویرجین آتلانتیک، شای وایس مدیر اجرایی این شرکت و همچنین مارک هارپر وزیر حمل و نقل بریتانیا از مسافران این پرواز بودند.
صنعت هوانوردی حدود ۲ تا ۳ درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل میدهد و استفاده از SAF میتواند در کاهش این اثرات مؤثر باشد. اما تولید و استفاده از آن هنوز هزینهبر است. ویرجین آتلانتیک اعلام کرده است که سوخت استفاده شده برای این پرواز از روغن پخت و پز و چربی حیوانی زائد به همراه مقدار کمی نفت سفید مصنوعی که از ذرت زائد به دست میآید، تهیه شده است.