لزوم توجه به فعالیت مساجد در محلات/ پیشنهاد ادغام معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری

|

فهرست مطالب

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاونت اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم فعالیت مساجد در محلات و توجه به پیشنهاد ادغام معاونت فرهنگی با سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران تأکید کردند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت‌ و نهمین جلسه علنی شورای شهر پس از استماع گزارش معاون اجتماعی شهرداری تهران نظرات خود را مطرح کردند. میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در واکنش به این گزارش درباره برنامه‌های ایام ماه محرم که توسط شهرداری تهران اجرایی شد، اظهار کرد: ایجاد المان‌های حجمی و سازه‌های نوری بین‌الحرمین، همچنین برنامه از سرگذشت، رویداد «محرم شهر» در میدان آزادی و … از برنامه‌های خوب شهرداری تهران بود. شهرداری تهران بی‌منت از تمام هیئات حمایت کرد و به صورت خودجوش هیات‌های بزرگ حمایت مالی شدند.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه «عطر سیب» جای نقد داشت و باید دو هفته پیش از ماه محرم به اتمام می‌رسید، اما دیگر اقدامات شهرداری مثبت بود که جای قدردانی از شهرداری دارد. البته ما در جلسه هشتم مردادماه به صورت مفصل بررسی‌های لازم را در خصوص برنامه‌های محرم انجام دادیم اما باید تاکید کنم همانطور که توضیح داده شد محور اصلی برنامه‌ها نوجوانان بودند.

در ادامه مهدی اقراریان دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان این‌که رویکرد مدیرعامل سازمان فرهنگی – هنری متمرکز بر نوجوانان بود، گفت: معاونت اجتماعی توجه خود را به نوجوانان معطوف کرده که قابل تقدیر است. تقاضا می‌کنم رسانه‌ها نیز به این موضوع توجه کنند که همکاران ما در معاونت اجتماعی در برنامه‌های ایام محرم پای کار بودند و دست تک تک پاکبانانی که زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کردند می‌بوسم و ای کاش به صورت نمادین از این افراد تقدیر می‌کردیم.

وی با بیان این‌که سازمانی تحت عنوان سازمان فرهنگی – هنری وجود دارد، ادامه داد: تفکیک اقدامات بین سازمان فرهنگی – هنری مساله بسیار مهم است و ادغام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با سازمان فرهنگی – هنری برای جلوگیری از هدررفت منابع و موازی کاری پیشنهادی است که درخواست داریم نسبت به آن توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر این‌که یکی از دلایل موفقیت های مثبت اجتماعی شهرداری تهران هم‌افزایی است، اضافه کرد: در این دوره شاهد هستیم که از نام‌ها خبری نیست؛ بلکه همه کار می‌کنند و امروز شهر شاهد یک تحرک فرهنگی اجتماعی است که البته صرفا کار شهرداری نیست اما این نهاد توانسته هم‌افزایی و یک دلی با سایر دستگاه‌ها را ایجاد کند که اقدامی ارزشمند است.

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران هم با تاکید بر این‌که بنده منتقد جدی به عملکرد معاونت اجتماعی – فرهنگی در بخش‌های مختلف هستم اما دلیل نمی‌شود از اقدامات مثبت تقدیر نکنم، افزود: ایجاد کشتی نجات در میدان آزادی اقدام مثبتی بود که با جدیت مدیرعامل سازمان فرهنگی – هنری در دهه سوم محرم که فضا آرام‌تر است صورت گرفت. اقدامی که با شعاری زیبا برپا شد. برنامه‌های جنبی نیز جذابیت طرح را دو چندان کرده که قابل تقدیر است.

وی ضمن انتقاد از غفلت صورت گرفته از میدان امام حسین (ع) گفت: چقدر خوب بود یکی از برنامه‌های فرهنگی امسال در ایام محرم در میدان آیینی امام حسین (ع) که به همین منظور نام گذاری شده برگزار می‌شد.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های معنوی در میدان آزادی گفت: روز گذشته به همراه شهردار تهران بازدیدی از این برنامه داشتیم و اقدام ارزنده و قابل تقدیری انجام شده است و به نمایندگی از اعضای شورا به همراه شهردار تهران دیداری با خانواده مرحوم رزاقی که در حادثه ریزش ساختمان در خلازیر جان خود را از دست داد داشتیم و دلجویی از این خانواده انجام شد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که در بحث مساجد در سال‌های قبل بسیار کوتاهی انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰۰ مسجد در تهران وجود دارد که باید به عنوان محور محلات در نظر گرفته شود. مساجد باید پایگاه‌هایی باشند که برنامه‌هایی برای خانواده‌ها برگزار کنند. بی‌تردید در محله‌ای که مسجد قوی و متمرکز داشته باشد هیچ مشکلی نداریم و باید مسجد محلات مورد توجه قرار گیرند.

پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از مردم برای حضور در مراسم عزای حسینی اظهار کرد: مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی اقداماتی انجام داد که برپایی هیات‌های نوجوانان و حمایت از ۱۵۰ هیات از اقدامات این معاونت بود. تکمیل‌گری و هماهنگی در بخش‌ها و برنامه‌ها صورت گرفت و از سویی دیگر فضاسازی خوبی در سطح شهر در ایام محرم انجام شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *