چهارساله شدن برنامه توسعه شهری به منظور افزایش پاسخگویی شهرداری تهران

فهرست مطالب

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه های توسعه شهری می بایست چهارساله و در دوره مدیریتی هر مدیریت شهری تنظیم شود، گفت: این رویکرد به این دلیل از سوی وزارت کشور مطرح شده تا برنامه ها قابلیت رصد و پاسخگویی از سوی شهرداری را داشته باشد. 

به گزارش آرونو ، محمد آخوندی در هشتاد و پنجمین جلسه این شورا در جریان بررسی یک فوریت طرح «سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران» گفت: وزارت کشور در پایان خرداد ماه سال جاری بخشنامه ای را ارسال کرد که در آن تاکید شده بود که برنامه های توسعه شهری می بایست چهارساله و در دوره مدیریتی هر مدیریت شهری تنظیم شود.

وی ادامه داد: این دستور از این جهت ارائه شد که برنامه ها قابلیت رصد و پاسخگویی داشته و شهرداری در دوره مسئولیت بتواند پاسخگوی عملکردش باشد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهلتی شش ماهه جهت برنامه ریزی و تدوین این برنامه به شهرداری داده شده است، گفت: از سوی شورا می بایست الزاماتی کلی برای تدوین برنامه مشخص می شد لذا همکاران ما در کمیته بودجه و نظارت مالی کمیسیون برنامه بودجه، سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران را آماده و مکاتباتی را با روئسای کمیسیون ها انجام دادند که در این خصوص طی دو هفته گذشته برخی از دوستان نظرات خود را ارائه و برخی دیگر نظرات خود را بعد از رأی گیری یک فوریت ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: هم اکنون یک فوریت «سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران» مطرح می شود و این خواهش را داریم تا در ادامه مسیر کمیسیون‌ها  نظراتشان را به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کنند تا ما بتوانیم جمع بندی مناسبی برای این موضوع داشته و با توجه به محدودیت زمانی موجود، شهرداری بتواند به سرعت در این زمینه کار را پیش ببرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *