ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فردا

سخنگوی شهرداری تهران از بهره‌برداری و ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هشتمین شنبه امید و افتخار خبر داد.

عبدالمطهر محمدخانی درگفت‌وگو با آرونو ، با اشاره به رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری در فردا هشتمین شنبه امید و افتخار با هدف افزایش رفاه شهرندان تهرانی در حمل و نقل شهری گفت: این برنامه با بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۳ دستگاه مینی بوس جدید همراه است که تزریق آنها به سامانه حمل و نقل شهری، برای کاهش ترافیک، کاهش مدت زمان سررسید اتوبوسها به ایستگاه و همینطور کاهش ترافیک و آلودگی مثمر ثمر است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از تاکسی‌های سمند جدید که فردا شنبه تحویل می شوند، گفت: یکی ازبرنامه‌های تدارک دیده شده برای روز شنبه، رونمایی نمادین از ۱۰۰ دستگاه تاکسی سمند است که در واقع تعداد آنها ۳۰۰ عدد محاسبه شده و روز شنبه درواقع موعد دوهزارتایی شدن رقم تاکسی‌های جدیدی است که از ابتدای امسال در اختیار رانندگان تاکسی‌رانی قرار گرفته است.

مدیرمرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی افزود: رقمی معادل هزارمیلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها هزینه شده است. قیمت تمام شده برای هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد و برای هر مینی‌بوس ۱.۵ میلیارد تومان تمام شده است.

محمدخانی با اشاره به نیاز شهر تهران به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس ادامه داد: با توجه به برآوردی که برای تأمین نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت انجام شده است، ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تأمین رفاه شهروندان تهرانی نیاز داریم که این رقم هنگام تحویل مدیریت شهری ۲۰۰۰ عدد بود و امروز به ۲۷۰۰ رسیده که تحویل این ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس رقمی برابر با ۱۰ درصد از اتوبوس‌های تحویل گرفته شده در ابتدای مدیریت شهری را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید، نوسازی، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌ها هم درحال انجام است، تا روند رفت وآمد شهری شهروندان تهرانی با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *