فعالیت ۵ هزار آشپزخانه پویش اطعام حسینی(ع) در ایام محرم و صفر

فهرست مطالب

رئیس کمیته امداد با اعلام فعالیت پنج هزار آشپزخانه در پویش اطعام حسینی در ماه محرم و صفر گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در قالب این پویش میان نیازمندان توزیع شود.

به گزارش آرونو ، سیدمرتضی بختیاری در مراسم افتتاح آشپزخانه طرح اطعام حسینی (ع) در حسینیه و مرکز نیکوکاری محبان سیدالشهدا (ع) با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ماه محرم و صفر برای مردم ایران حال و هوای دیگری دارد و فقیر و غنی سر سفره امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: خیران و مردم نیکوکار که در پویش اطعام حسینی مشارکت می‌کنند در پیشگاه خداوند عزیز هستند زیرا خانواده‌های نیازمند در سایه اطعام، در این ایام احساس آرامش می‌کنند.

وی اجرای این پویش را در ماه محرم و صفر موجب برکت دانست و اظهار کرد: در دهه ولایت نیز مردم و مراکز نیکوکاری هفت میلیون غذای گرم به نیت سلامتی امام زمان (عج) نذر کردند که اقدام بزرگی بود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: این اقدامات توسط مراکز نیکوکاری انجام می‌شود و کمک مردم به مردم است و کمیته امداد نقش همراهی و انتقال تجربه دارد.

بختیاری تصریح کرد: امسال در پویش اطعام حسینی بیش از پنج هزار آشپزخانه با حضور نیروهای جهادی و داوطلب فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: برآورد اولیه ما توزیع ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در ایام محرم و صفر است اما براساس تجربیات سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌کنیم تعداد غذای توزیع شده برای نیازمندان بسیار بیشتر از این میزان باشد.

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان تهران از فعالیت ۱۵۷ آشپزخانه اطعام حسینی در استان تهران خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این تعداد به ۵۰۰ آشپزخانه افزایش یابد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر  ۳۰۵ میلیارد تومان در قالب پویش ملی اطعام و احسان حسینی غذای گرم و سبد کالا میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و همچنین سایر نیازمندان که از مراکز نیکوکاری معرفی شدند از اطعام رایگان بهره مند شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون هزار مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران با شعار رسیدگی کار مردم برای مردم  فعالیت می‌کند.

پرپنچی از افزایش آشپزخانه های اطعام حسینی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۷ مرکز اطعام و آشپزخانه در استان تهران فعالیت می‌کند و پیش بینی می شود این تعداد به ۵۰۰ آشپزخانه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سال گذشته ۷ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۳۰ پرس غذای گرم، ۲۳۱ هزار و ۹۱۴ سبد کالا و ۳۹۱ هزار و ۸۳۰ بسته بهداشتی در قالب پویش اطعام و احسان حسینی میان نیازمندان در سطح استان تهران توزیع شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *