ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تهران/تاکید بر ضرورت اهمیت نگهداشت فضای سبز در پایتخت

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران در پی ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران مسائلی همچون ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و ضرورت اهمیت نگهداشت فضای سبز شهر تهران را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش آرونو ، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه آنچنان که باید و شاید در ماه مبارک رمضان آماده سازی شهر انجام نشد، گفت: قسمت اعظم فضاهای تبلیغاتی شهر تهران به یک کار فرهنگی اختصاص یافته بود. این اقدام در محدوده بلوار کشاورز انجام شد و تبلیغات گسترده صورت گرفته بود و تناسبی با اقدام نداشت. از ظرفیت فضاهای تبلیغاتی برای معرفی دیگر اقدامات و ظرفیت‌های گردشگری استفاده نشده بود.

وی افزود: این فضاسازی توسط سازمان زیباسازی انجام شد؛ وظیفه سازمان زیباسازی اقدام به زیباسازی کالبدی شهر تهران است و دیگر وظایف به آنها سپرده شد و از وظیفه اصلی خود بازماندند. اقدامات باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت می گرفت؛ اما توسط سازمان زیباسازی انجام شد.

بابایی با بیان اینکه در حوزه نگهداشت فضای سبز وضعیت قابل قبول نیست، اظهار کرد: نگهداشت آنچنان که باید نیست؛ عرصه های چمن کاری در پارک ها دچار مشکل است و به آن رسیدگی نمی شود. وضعیت نگهداشت فضای سبز به ویژه چمن کاری در بوستان ها مورد غفلت قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر نیز با بیان اینکه اگر گزارش در مورد نوروز است امروز ۲۸ فروردین ماه است، اظهار کرد: چند بار دوستان در انتظار بودند که گزارش را ارائه دهند؛ اما فرصت نشد. در اسفند ماه برای موضوع بودجه فرصتی نبود که گزارش اقدامات ارائه شود. اینکه امروز بگوییم کجای شهر تزئین شد یا خیر؟ نیاز به برگزاری جلسه ای کارشناسی دارد.

وی با بیان اینکه معاون خدمات شهری مبادی آداب بوده و همواره تذکرات را پاسخگو بوده است و جای تقدیر دارد، گفت: دو تن از مدیران کل با تشخیص جابجا شدند و از آقای شهرابی و بنی حسن تقدیر می کنیم و امیدواریم شهرداری قدر نیروهای خود را بداند و از این افراد در سنگر دیگری به کار گرفته شوند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز با تأکید بر اینکه سگ‌های بی صاحب یکی از مشکلاتی است که شهروندان با ما مطرح کردند، اظهار کرد: نقص در جمع آوری این سگ‌ها مشاهده می شود و نکته بسیار مهمی است. شخصی این موضوع را به ما گفت که نمی توانند به فروشگاه ها و یا مساجد در ساعات ابتدایی صبح مراجعه کنند، چراکه بعضاً با تردد دسته جمعی سگ ها مواجه می شوند.

وی افزود: این برخورد به این معنی نیست که حقوق حیوانات را نادیده بگیریم. تردد دسته جمعی سگ‌ها در برخی مناطق و محلات به یک معضل تبدیل شده است. در برخی نقاط کشور این حیوانات به شهروندان آسیب زدند و هرچند در تهران چنین چیزی مشاهده نشده اما به هرشکل اکوسیستم را به هم ریخته و باید یک کار عملیاتی برای آن انجام شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *