رفسنجان قطب تولید فیلم کوتاه در ایران

فهرست مطالب

آرونو /کرمان معاون هنری شهرداری رفسنجان گفت: رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان بسیار فعال آن، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است.

دکتر سید عباس حسینی شامگاه ۳۰ فروردین ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم «شهر نما» اظهار کرد: از نیمه شهریورماه سال گذشته کار برگزاری این جشنواره آغاز شد و چندین ماه قبل هم درگیر سیاست‌گذاری برگزاری آن بودیم.

وی افزود: رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال آن، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است. حجم تولیدات بالا و هنرمندانی که آثار آنها بعضا به مرحله نهایی اسکار راه یافته، موید این ادعاست.

حسینی ادامه داد: این پتانسیل و ظرفیت در شهرستان ما را بر آن داشت که رفسنجان در این حوزه صاحب یک جشنواره سراسری باشد و بتواند کار کوچکی در این زمینه انجام دهد. امیدوارم با همت خود اهالی فیلم و سینما در رفسنجان این جشنواره تداوم داشته باشد و بتواند جشنواره معتبر در زمینه فیلم کوتاه در زمینه شهر باشد.

حسینی با اشاره به جشنواره «شهرنما»، بیان کرد: «شهر، امید و آینده» محور اصلی این جشنواره بود. زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ و زیست‌سیاست و زیست‌هنر ما در شهر اتفاق می‌افتد لذا همه اتفاقات زندگی ما درگیر سیاست‌های شهری است.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با بیان این‌که شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است، تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح ملی جشنواره‌ای با این محوریت برگزار شد امیدوارم برگزاری جشنواره سراسری فیلم شهرنما تداوم داشته باشد.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان، موسسه هزاردستان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برای همراهی در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

ارسال ۴۳۰ اثر به جشنواره «شهر نما»

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان رفسنجان نیز گفت: وقتی قرار است اتفاق فرهنگی در شهر رخ بدهد، تعداد زیادی دخیل می‌شوند که این رخداد برگزار شود و اولین افرادی که همکاری کردند که جشنواره «شهرنما» برگزار شود هنرمندان و فیلمسازان بودند و فیلم‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

عباس بلوچی افزود: فراخوان جشنواره «شهر نما» در آبان سال گذشته آماده شد و این فراخوان در جشنواره فیلم کوتاه تهران بین دفاتر سینمای جوان کشور پخش شد.

وی ادامه داد: ۴۳۰ اثر از ۲۷ استان به دبیرخانه ارسال شد که برای هیأت انتخاب از بین دفاتر سینمای جوان بم، کرمان و رفسنجان سه نفر را انتخاب و فیلم‌ها بازبینی شد و ۹۶ اثر برای بخش داوری انتخاب و آثار توسط هیات داوران مشاهده و داوری شد که برگزیدگان اعلام می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان رفسنجان بیان کرد: جشنواره «شهر نما» در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن و در دو بخش سراسری و رفسنجان برگزار شد.

بلوچی از حمایت از فیلم‌هایی که در رفسنجان تولید شده بودند سخن گفت و یادآور شد: تعداد ۱۵ اثر در رفسنجان و بقیه آثار از ۲۷ استان تولید و ارسال شده بود.

به گزارش آرونو ، با نظر هیئت داوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم پدر و پسر از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم بالانس از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم همه به جز یک نفر از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد.

در بخش مستند گستره سراسری فیلم لیلی فراموش شده از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم شانه به شانه از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم ننه ماهی از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد.

در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم بنزین و بارون از مجتبی علی یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم کویرم تشنه ام از فاطمه ابریشمی به شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم های سه شنبه های پاک کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و طله کتری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *