حضور بهترین دهکده‌های گردشگری کشور در سازمان جهانی گردشگری

فهرست مطالب

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور گفت: هشت روستای کشور برای انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری در رقابت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) حضور دارند.

به گزارش آرونو ، اشکان جعفرکریمی با اعلام این خبر گفت: برنامه بهترین دهکده‌های گردشگری به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ با هدف تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه، راه‌اندازی شد. 

وی اظهار کرد: بهترین دهکده‌های گردشگری، نمونه‌های برجسته‌ای از مقاصد گردشگری روستایی با دارایی‌های فرهنگی و طبیعی است که ارزش‌ها، محصولات و سبک زندگی مبتنی بر روستا و جامعه را حفظ و ترویج می‌کند و تعهد آشکاری به نوآوری و پایداری در همه جنبه‌های آن دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روستاهای شناسایی شده و واجد شرایط و منطبق با شاخص‌ها و استانداردهای سازمان جهانی گردشگری به عنوان روستاهای هدف قرار گرفته که بر این اساس، روستای کندوان استان آذربایجان شرقی در سال ۲۰۲۳ در طرح انتخاب بهترین دهکده‌های برتر از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان نخستین روستای ایران ثبت جهانی شد.

وی افزود: در سال ۲۰۲۴ نیز به منظور بررسی، شناسایی و معرفی روستاهای واجد شرایط به سازمان جهانی گردشگری، اقدامات مشترکی بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق واحدهای ذی‌ربط استانی آغاز گردیده است که بر این اساس روستاهای ابیانه استان اصفهان، بیشه استان لرستان، اصفهک استان خراسان جنوبی، قلعه بالا استان سمنان، پالنگان استان کردستان، میمند استان کرمان، کندلوس استان مازندران و فهرج استان یزد به عنوان ۸ روستای واجد شرایط انتخاب شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی خاطرنشان کرد: پس از تهیه مستندات و ارائه مدارک لازم از سوی استان‌ها، جلسه‌ای به منظور بررسی، جمع‌بندی و اعلام نواقص موارد به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های مذکور برگزار و نکات قابل توجه به استان‌ها اعلام شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *