توسعه۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری/ آخرین وضعیت احراز و تأیید ۱۴ پیمانکار پایتخت

فهرست مطالب

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه ۲۰۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش آرونو ، حسین نظری در آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ که در قالب یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، گفت: یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار، نشان از عددی از موضوع خدمت و زحمت و تلاش دارد که این خدمات اگر کنار هم قرار نمی گرفتند اثرات نامطلوب آن را در شهر می دیدیم. این پویش‌ها نشان می‌دهد تلاش‌ها در حال انجام است و در آینده با برنامه ریزی دقیق تر، تلاش بیشتر ادامه پیدا می کند.

وی افزود: حفظ فضای سبز با توجه به کمبود آب، در حل مشکل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است. استفاده از پساب و استفاده از آبهای زیرسطحی و آبیاری مکانیزه در برنامه کاری ما بوده است. در این دوره کارمحوری در شورا و مدیریت شهری موج می زند و کادرسازی انجام شده، این کارمحوری را بیمه می‌کند. در بحث کمربند سبز از ۴۸ هزار هکتار کمربند سبز عبور کردیم و در سال ۱۴۰۳ از ۵۰ هزار هکتار که در برنامه بود عبور خواهیم کرد. در آبیاری آن نیز از آبیاری مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در بحث باغات از ۱۱۲ هکتار در بحث توسعه باغات عبور کردیم. علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد و طرح جامع پسماند نیز سال‌ گذشته ابلاغ شده بود.

نظری در حاشیه این برنامه نیز در جمع خبرنگاران گفت: در بحث نوسازی ناوگان پسماند ، ۱۴ پیمانکار به صورت منطقه ای و فرامنطقه ای داریم که شرایط احراز و تأیید آنها تجهیز و خرید ماشین آلات‌ بود که اکثر آن‌ها خرید ها را انجام دادند که این مساله در حال تکمیل است.

وی درباره آماده سازی بوستان ها برای استفاده شهروندان توضیح داد: طبق روال سال‌های گذشته تمهیدات لازم انجام می شود و در بحث روشنایی سال قبل تعمیراتی انجام شده و امسال نیز دستورالعمل ها در خصوص روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

نظری در پاسخ به پرسشی درباره بحث احداث هتل در بوستانها نیز بیان کرد: مصوبه‌ای از شورای اسلامی داریم که ۵ هتل در بحث گردشگری و بوم گردی در برخی از بوستان‌ها ساخته شود ، این موضوع در حال حاضر در مرحله مطالعه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: امسال نیز بوستانهای مادر و کودک ایجاد می شود و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار را نیز داریم ، در بحث کمربند سبز بیش از۲۰۰۰ هکتار را امسال اضافه خواهیم کرد و به این ترتیب از ۵۰ هزار هکتار پیش بینی شده عبور می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۳ بازار میوه و تره بار به شهر تهران اضافه شده و امسال ۱۰ بازار در منطقه ۲ اضافه می شود و در سایر مناطق نیز این مساله دنبال می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *