توافق تاکسیرانی با «مدیران خودرو» برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تهران

فهرست مطالب

آئین امضای توافق‌نامه سازمان تاکسیرانی و شرکت «مدیران خودرو» برای جایگزینی ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی با تاکسی های فرسوده شهر تهران برگزار شد.

به گزارش آرونو ، در این مراسم که با حضور سرپرست سازمان تاکسیرانی ، مدیربرقی‌سازی وزارت صمت و مدیرعامل مدیران خودرو برگزار شد ، طرفین توافق نامه جایگزینی ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده را امضاء کردند.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی در این‌باره گفت: در این توافق‌نامه مقرر شد خودروی باکیفیتی مجوز تاکسی دریافت کند و خدمات پس از فروش آن از دغدغه‌های مهم و جدی ما و تاکسیرانان بود که توافق خوبی صورت گرفت. رانندگان تاکسی با خودروهای با عمر ۱۰ سال به بالا می‌توانند نسبت به نوسازی اقدام کنند و به‌جای خودروی مصوب قبلی، حالا خودروی جدیدی با بسته حمایتی مناسب دریافت کنند تا بتوانیم در راستای هوای پاک قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۳ ورود ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ۵۰۰۰ هزار دستگاه ون برقی است که در فاز نخست توافق‌نامه ۱۰ هزار تاکسی برقی امضاء می‌شود.

کریمی سنجری ، مدیر برقی سازی وزارت صمت نیز در این‌باره گفت: وزارت صمت سیاست توسعه برقی‌سازی را دنبال می‌کند و برنامه‌مان ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در فاز اول ۶ شرکت بزرگ خودروساز توافق‌نامه تأمین خودروی برقی را امضاء کردند.

مالکی تأکید کرد: فاز دوم توسعه برای سایر شهرها با همکاری وزارت کشور انجام خواهد شد؛ اما نکته مهم این است که گسترش خودروهای برقی نیاز به همکاری مراکز مختلف دارد و هم در بخش زیرساخت و تأمین برق و همچنین منافع حاصل از صرفه‌جویی جایگزینی خودروی برقی با بنزینی منجر به افزایش قدرت خرید شود.

در این مراسم همچنین جک لی ، مدیرعامل مدیران خودرو هم گفت: در مرحله اول خیلی مفتخریم که این توافقنامه امضاء شد. ما برای ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی توافق کردیم که در مرحله اول ۱۰۰۰ خودرو تحویل داده خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، وی افزود: این یک شروع برای شرکت ما و سازمان تاکسیرانی با حضور وزارت صمت است که منجر به ورود خودروی Arrizo PHV به چرخه خواهد شد که نقش پررنگی برای هوای پاک دارد و قدم بعدی خدمات پس از فروش مناسب برای رانندگان خواهد بود تا سرویس خوبی دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *