بخشی از اتوبان شهید فهمیده به نام شهید سردار حجازی نامگذاری شد

فهرست مطالب

بخشی از اتوبان شهید فهمیده حدفاصل جناح تا ابتدای اتوبان مهدوی کنی به نام شهید سردار سید محمد حجازی نامگذاری شد.

به گزارش آرونو ، علیرضا زاکانی در آیین نامگذاری و گرامیداشت شهید سردار سید محمد حجازی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امروز روز مبارکی است آذرماه سال ۵۸ نقطه آغازین یک شجره طیبه‌ای است که آثار آن تا امروز باقی مانده و در آینده نیز باقی خواهد ماند، اما افسوس که امروز در میان ما جسم شهیدی همچون شهید حجازی حاضر نیست.

وی ادامه داد: به عنوان شاگرد این شهید و کسی که سال‌ها افتخار شاگردی ایشان را داشته‌ام دو سه خصلت ایشان را عنوان می‌کنم یکی از خصلت‌های ایشان که جزو خصوصیات ویژه ایشان قلمداد می‌شود این بود که اهل استدلال بودند. ویژگی دیگر ایشان این بود که به شدت حق‌مدار بودند و از این موضوع صیانت و دفاع می‌کردند.

وی تاکید کرد: شهید حجازی علاوه بر هم‌اندیشی و هم‌فکری که تحت نظر ویژه‌ای در خصوص موضوعات مختلف داشت، برای انجام اقدامات مختلف هم‌فکری می‌کردند و این افق و دقت در هم‌فکری، توجه به عنصر حق‌مداری ویژگی‌های ممتازی را در این شهید بزرگوار خلق کرده بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حوادث اخیر در کشور و اغتشاشات روی داده گفت: در حقیقت جنس این جنبش و سر آن در خارج از کشور است که عمل به هنگام از جنس نادرست را انجام می‌دهند که نتیجه آن آشوب‌های خیابانی است. در دهه ۵۰ و ۶۰ رهبر انقلاب فرمودند حزب جمهوری اسلامی شکل بگیرد و در دهه ۸۰ جبهه سازی از نیروهای انقلاب شکل گرفت و در دهه ۹۰ نیز فضا را تغییر دادند تا فضاهای جامعه مبتنی بر انقلاب به پیش برود. بی‌تردید ما مکلف هستیم علاوه بر توسعه خدمت و پیشرفت از بعد رشد در قامت خود بایستیم.

اگر بخواهیم زنده بمانیم باید نام شهدا را زنده نگه داریم

مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم زنده بمانیم قطعا باید در دنیای پر آشوب امروز همراه با دشمنی که کمر به نابودی ما بسته است و همه برنامه های خود را ریخته تا جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورد و از آن چیزی باقی نماند، نام شهدا را زنده نگه داریم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم زنده بمانیم و تاریخ ما زنده بماند باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تا مکتب ما زنده بماند. در شورای شهر نیز اگر نام گذاری می‌کنیم این کوچکترین و کمترین کاری است که در این مسیر می‌توانیم انجام دهیم.

دفاع از انقلاب اسلامی اصل تکلیف ماست

در بخش دیگری از این مراسم علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: انقلاب اسلامی دو داشته دارد که قوی و زیاد و وصی است. همه آنچه که در انقلاب اسلامی به وجود آمده بین این دو یعنی گذشته و آینده قرار می‌گیرد. یکی از آنها ابا عبدالله الحسین است که در گذشته قرار دارد و یکی دیگر ظهور آخرین فرزند ایشان که قطعا با ظهورشان همه وعده‌ها محقق خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دفاع از انقلاب اسلامی اصل تکلیف ما است.

وی ادامه داد: بی‌تردید همه شهدای ما در طول انقلاب اسلامی و نتایج اقدامات آنها به برکت شهادت روز عاشوراست . آن چیزی که مهم است انجام تکالیفی است که برعهده ما قرار گرفته. اگر این کار انجام شود خداوند وعده داده که امورات، نتایج و پیروزی را برای ما حاصل خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: مقاطعی از ۴۴ سال پس از انقلاب اسلامی، تجلی خاصی در اقدامات مختلف داشته که در حال حاضر با جنگ احزاب خاصی که شروع کرده‌اند بی‌تردید انجام تکالیف بیش از گذشته اهمیت ویژه پیدا کرده است. باید از شهدا مدد بگیریم و توفیق پیدا کنیم که تکالیف خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامی و فدا شدن برای انقلاب اسلامی در حقیقت فدا شدن برای اسلام است. دشمن خیلی تلاش کرد فکر و ذهن مردم ما را بدزدد و در حال حاضر قریب به ۷۰ روز است که این دشمنی جدید که جنگ احزاب است را به وسیله همه خبیث‌های عالم به فرماندهی آمریکا شیطان بزرگ در درون و بیرون انجام دادند و به دنبال تحقق یک شکل جدید دشمنی هستند. اما خواست خدا بود که محاسبات غلطی داشته باشند و این دشمنی را شروع کنند تا بهتر و بیشتر از گذشته آنها را بشناسیم.

وی با تاکید بر این‌که باید در دفاع انقلاب اسلامی همه با عمل و با زبان از انقلاب دفاع کنند، اضافه کرد: امروز روز حرف زدن است و فدا شدن برای اسلام. نکته بارز شهدا این بوده که به خودشان فکر نمی‌کردند و به انجام تکالیف‌شان می‌پرداختند ما از این فتنه و جنگ به برکت وعده خداوند پیروز بیرون خواهیم آمد. بی‌تردید دفاع از انقلاب اسلامی اصل تکلیف ماست.

شهید حجازی در هر کجا که بودند منشا خیر و برکت بود

به گزارش آرونو ، یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب نیز در آیین نامگذاری و گرامیداشت شهید سردار سید محمد حجازی ضمن تبریک هفته بسیج در تشریح خصوصیات سردار شهید سید محمد حجازی گفت: این شهید در هر کجایی که حضور پیدا می‌کردند منشا خیر و برکت بودند.

وی اظهار کرد: این هفته را به همه بسیجیان مظلوم، مقتدر، مردم دار و مردم یار تبریک می‌گویم. صحبت‌های رهبری امروز در مورد بسیج را همه شنیدیم. اگر هم اکنون بسیجیان مومن، دلاور و خردمند کشور را بخواهیم با شاخصی معرفی و یا مصداقی از بسیجی الگو را آنچنان که امام و رهبری تعریف کرده‌اند، معرفی کنیم و یا آنگونه که در اصل ۱۵۱ قانون اساسی که مربوط به بسیج است، بسیج را معرفی کنیم و برای جوانان امروز و فردای ایران عزیز و برای جوانان جبهه مقاومت اسلامی که در لبنان و فلسطین اشغالی تا عراق و یمن هستند بخواهیم انسانی را به عنوان الگوی بسیج معرفی کنیم، شهید پرافتخار سید محمد حجازی را معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ۴۰ سال همکاری با شهید حجازی اظهار کرد: اگر ایشان را به عنوان یک مصداق بسیجی معرفی کنم سه شاخص در تفکر و اندیشه ایشان وجود داشت و همچنین در تشریح عملکرد ایشان باید بگویم شهید حجازی یک تفکر بسیجی و راهبردی و استراتژیک داشت و برای دشمنان داخلی و خارجی دارای تفکر و راهبرد بود که چگونه با دشمنان و انواع دشمن مبارزه کند.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: همین تفکر بسیجی بود که داعش را در منطقه از بین برد. ایشان به تفکر بیشتر از زور بازو و تجهیزات اعتقاد داشتند. این شهید با همسایه و مردم عادی و همکاران خود تعامل و ارتباط ویژه‌ای داشت.

رحیم صفوی تاکید کرد: شهید حجازی بسیار باحیا و کم حرف بود و بیشتر عمل می‌کرد. در ۴۰ سال عمر خدمت ایشان مجاهدت و تاثیرگذاری ویژه‌ای در هر کجایی که خدمت کردند وجود داشت به شکلی که منشا خیر و برکت بودند. همچنین در فرماندهی عملیات‌های سخت و پیچیده این شهید بزرگوار از پس آن برآمدند و اوج این زمان هنگام تشکیل بسیج بود که ۱۰ سال فرمانده مقاومت بسیج بودند. در حقیقت ایشان پایگاه محوری را در بسیج بنا کردند و شرح وظایف را برای بسیج تبیین کردند و پس از جابه‌جایی ایشان نیز متاسفانه بسیج ضعیف شد.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: همچنین پس از رفتن به لبنان شهید حجازی در کنار سید حسن نصرالله این رهبر دلاور و مومن مجاهدت‌های بسیاری را انجام دادند لذا از همه اعضای شورای شهر برای این نام‌گذاری قدردانی می‌کنم.

به گزارش آرونو ، آیین نامگذاری و گرامیداشت شهید سردار سید محمد حجازی با حضور شهردار تهران، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از مدیران شهری در  هفته بسیج برگزار شد و بخشی از اتوبان شهید فهمیده حدفاصل جناح تا ابتدای اتوبان مهدوی کنی به طول ۸ کیلومتر مشترک در دو منطقه ۵ و ۲۲ به نام شهید سردار سید محمد حجازی نام گذاری شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *