از تثبیت باغ بودن ۱۲ ملک تا نامه به زاکانی برای برج سازی در یک باغ

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران باغ بودن یا نبودن چندین ملک را بررسی کردند و به باغ بودن ۱۲ ملک رأی مثبت دادند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود بررسی چند پرونده پلاک ثبتی باغ بودن یا نبودن را بررسی کردند که در ابتدا جعفر شربیانی با قرائت جزئیات یک پرونده گفت: این ملک در منطقه یک واقع شده که ۱۱۹۰ متر مساحت دارد که تصاویر هوایی در سنوات گذشته نشان می‌دهد که گستره غالب پلاک فضای سبز بوده و با اینکه کمیسیون ماده هفت اعلام کرده که این پلاک حدنصاب درختان را ندارد، اما این ملک را باغ اعلام کردیم.

اعضای شورای شهر تهران نیز به باغ بودن این ملک رأی مثبت دادند.

شربیانی ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به یک ملک ۱۴۵۰ متری در منطقه یک است که در حال حاضر حدنصاب درختان را ندارد و سند آن نیز یک قطعه زمین است؛ اما براساس اطلاعات دارای درختان ارزشمند است که ما نیز در کمیسیون این ملک را باغ اعلام کردیم.

اعضای شورا با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

در ادامه مهدی عباسی به بیان جزئیات پلاک‌های ثبتی پرداخت و گفت: پرونده بعدی مربوط به یک زمین ۳۰۸۰ متری در منطقه یک است که ۵۹ اصله درخت دارد و کمیسیون ماده ۷ نیز این ملک را باغ اعلام کرده است و ما نیز در کمیسیون رأی به باغ بودن دادیم.

اعضای شورا با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی به جزئیات یک پرونده دیگر اشاره کرد و افزود: این ملک ۱۳ هزار متری در منطقه ۵ واقع شده که کاربری قدیم آن پارک بوده و در سند نیز باغ مشجر اعلام شده است که در حال حاضر ۵۲۳ درخت دارد و ما رأی به باغ بودن داده‌ایم.

اعضای شورا با رأی مثبت خود این ملک را هم باغ اعلام کردند.

عباسی در ادامه یا اشاره به جزئیات یک ملک هزار متری در تهران گفت: این ملک در سال ۹۹ توسط کمیسیون ماده ۷ باغ اعلام شده و کاربری آن خدمات سبز بوده و در حال حاضر نیز ۵۹ اصله درخت دارد و ما آن را باغ اعلام کردیم.

اعضای شورا با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

وی در ادامه با اشاره به یک زمین ۱۵۰۰ متری در منطقه سه گفت: در سال ۹۸ این ملک با داشتن ۶۹ اصله درخت باغ اعلام شده است و حالا به دلیل داشتن رأی دیوان عدالت مجددا به شورا برگشته است که بررسی‌ها نشان داده این ملک دارای درختان ارزشمند است؛ به گونه ای که ۴۰ درخت محیط بن زیادی دارند و ما این ملک را باغ اعلام کردیم.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران هم  با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی با بیان اینکه پرونده دیگر مربوط به یک ملک ۶ هزار متری در منطقه یک است که در سال ۹۹ پلاک مذکور رأی بر باغ بودن را از کمیسیون ماده هفت گرفته و حالا به دلیل داشتن رأی دیوان مجددا به شورا برگشته است، اظهارکرد: تصاویر هوایی گواه باغ بودن دارند و ما نیز این ملک را باغ اعلام می‌کنیم که اعضای شورا نیز با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی در ادامه با اشاره به یک ملک چندهزار متری در منطقه ۲۰ گفت: در سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده هفت این ملک را باغ اعلام کرده و بر اساس سند ما نیز این ملک را باغ اعلام می‌کنیم که اعضای شورا هم با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی در ادامه به تشریح پرونده یک ملک ۸۰۵ متری در منطقه یک پرداخت و افزود: در سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده هفت این ملک را باغ اعلام کرده است و حالا نیز این ملک به دلیل داشتن ۴۱ اصله درخت و پوشش گسترده درخت، باغ اعلام می شود. اعضای شورای شهر تهران نیز با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی همچنین به پرونده دیگر مربوط به یک ملک ۱۱۰۰ متری در منطقه ۲۲ اشاره کرد که زیر پهنه آن s است و گفت: در سند این زمین قید شده است که زمین معروف به باغچه و ما نیز این ملک را باغ اعلام می کنیم که اعضای شورای شهر هم با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

در ادامه عباسی به تشریح جزئیات یک ملک ۲ هزار متری در منطقه ۳ پرداخت و گفت: کاربری این زمین مسکونی بوده و در سال۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۷ باغ بودن آن را تصویب کرده است چرا که ۷۷ اصله درخت دارد و بررسی‌ها نشان داده که درختان ارزشمندی دارد به گونه ای که ۳۵ درحت محیط بن بالایی دارد و ما نیز این ملک را باغ اعلام می‌کنیم و اعضای شورا با رأی مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

عباسی در ادامه با اشاره به تشریح جزئیات یک پرونده دیگر در منطقه یک افزود: این ملک ۴۶ اصله درخت دارد و رای کمیسیون مربوطه نیز دال بر باغ بودن است و ما نیز رأی به باغ می دهیم.

به گزارش آرونو ، پرویز سروری در واکنش به اطلاعات این پرونده اظهار کرد: آیا در این ملک ساختمان بلند مرتبه ساخته شده است؟

صادقی نیز در واکنش به این پرونده گفت: ما در جریان بررسی پرونده‌های باغات با تخلفات فاحشی برخورد می‌کنیم که نیاز به پیگیری شورای شهر دارد مثلا در یک پرونده درپهنه G ، نه طبقه ساخته شده است و یک بار بیایم کسانی‌که امضا کردند را بازخواست کنیم چرا این کار را کردید.

سروری در واکنش به این اتفاقات گفت: لازم است که نامه به شهردار بنویسم و در این مورد از او بخواهیم به ما بگوید چه اتفاقی در این پرونده ها رخ داده که در فضای سبز و باغ بلندمرتبه سازی شده است و کمیسیون نظارت و حقوقی پیگیر این موضوع خواهد بود.

به گزارش آرونو ، اعضای شورا با رای مثبت خود این ملک را باغ اعلام کردند.

در ادامه عباسی با بیان اینکه این پرونده 2 پلاک ثبتی مجزا هستند که در یک پرونده دیده شده اند گفت:  این ملک ۲۲۰۰ متری در منطقه ۵ واقع شده که فاقد کاربری است که یک پلاک به دلیل داشتن درخت باغ اعلام شده و پلاک دیگر غیر باغ است.

به گزارش آرونو مهدی چمران در واکنش به چزئیات این پرونده پرسید که آیا قرار است یک پرونده ساختمانی برای این دو پلاک صادر شود یا دو پرونده مجزا؟ بهتر است تقاضاهای این چنینی در تعهد محضری بدهند که تجمیع انجام می شود. نه اینکه وکلایشان اینجا آمد و شد کنند و فکر نکنند به خاطر آمد و رفتنشان می توانند تقاضاهای بیشتری داشته باشند و یک بار برای همیشه در مورد زمین هایی که دو پلاک ثبتی با بیشتر دارند تصمیم گیری شود که آیا به صورت تجمیعی ساخته می شوند یا جدا.

به گزارش آرونو ، سروری این پرونده را به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به کمیسیون برگشت داد تا کمیسیون در مورد این پرونده تصمیم گیری کند.
انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *