۵ تا ۱۳ سالگی، سن “بحران”/ خلاء شناختی و ادراکی بین معلمان و دانش‌آموزان

|

فهرست مطالب

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت کار معلمان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر، گفت: به زعم متخصصان، ۵ تا ۱۳ سالگی یعنی تا پایان دوره متوسطه اول سن “بحران” است. هر کار خوبی که دانش آموزان باید در این سنین بیاموزند، باید پایه‌ریزی شود و اهمیت کار معلمان در اینجا آغاز می‌شود.

به گزارش آرونو ، رضا صحرایی در روز دوم از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور که با عنوان “پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبود یافتگان” امروز سه‌شنبه (۱۵ شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: معلمان به گونه‌ای آموزش می‌دهند که آموزش دیده‌اند و اگر امروز پیشگیری از مواد مخدر به سر فصل دغدغه‌های نظام تبدیل شده است، دانشگاه فرهنگیان نیز موظف است پیشگیری را در سرفصل خود قرار دهد.

به گفته وی، سالانه ۲۵ هزار معلم مستقیما و ۲۵ هزار معلم غیر مستقیم به نظام تعلیم و تربیت وارد می‌شوند و معلمان باید کودکان را متناسب با ظرفیت‌های زمان خود تربیت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم رفع خلاء شناختی و ادراکی در بین دانش آموزان و معلمان، خاطر نشان کرد: امروز شاهد خلاء شناختی و ادراکی بین معلمان و دانش آموزان هستیم به طوری که معلمان در دنیای خود و دانش آموزان در دنیای خویشتن هستند و این خلاء باعث شده نتوانیم از معلم با تمام ظرفیت استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور در این دانشگاه جذب می‌شوند، افزود: ۹۲۳ کانون و قریب به ۲۲۵ انجمن علمی و ۲۷۰ نشریه دانشجویی از سرمایه‌های این دانشگاه عظیم است. همواره در مسابقات دانشجویی نام دانشگاه فرهنگیان می‌درخشد و امسال نیز در مسابقات قرآن این دانشگاه مقام اول ایران را داشت. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: در دولت مردمی، معلمان قوی تربیت خواهد شد. معلم قوی چند بُعدی و چند کارکردی است. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی برای معلمین و دانش آموزان مد نظر قرار داده شده است و ما نیز نظام جامع تربیت را به مثابه نظام جامع آموزش در دانشگاه مستقر خواهیم کرد. دیگر با ۱۵۰ واحد درسی کسی معلم نمی‌شود و آنچه دانشجویان را معلم خواهد کرد، آموزش دیدن در آن ۶ ساحت تربیتی است.

به گزارش آرونو ، در پایان این مراسم از نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در قالب طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش و نیز نقشه راه توسعه مشارکت‌های مردمی و مجمع خیرین یاری گران زندگی رونمایی و نیز مرکز آموزش، سلامت و توانمندسازی نوجوانان ویژه دختران در استان کرمانشاه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. همچنین تفاهم نامه‌ همکاری میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه فرهنگیان نیز به امضاء رسید.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *