مجله خبری آرونو
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
چهارشنبه, خرداد 10, 1402
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • سینما
  • خانواده
  • تکنولوژی
  • اقتصاد
  • اجتماعی
  • کسب و کار
  • فناوری
Subscribe
مجله خبری آرونو
  • صفحه اصلی
  • سینما
  • خانواده
  • تکنولوژی
  • اقتصاد
  • اجتماعی
  • کسب و کار
  • فناوری
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری آرونو
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینما

پله‌های خاموش پایتخت روشن می‌شوند

21/06/1401
در سینما
0
پله‌های خاموش پایتخت روشن می‌شوند

هفده سال از نصب نخستین پل مکانیزه در پایتخت می‌گذرد و امروز بسیاری شهروندان تهرانی از خاموشی‌های مکرر پله برقی این پل‌ها گلایه دارند موضوعی که به گفته مسئولین مدیریت شهری در سازمان زیباسازی شهر تهران دنبال می شود. بخشی از پیگیری‌ها با وعده روشن شدن دوباره پله برقی ها و بخشی نیز با جمع‌آوری پله‌برقی ها و جایگزینی انها با روش هایی همچون زیرگذر.

به گزارش آرونو ، نخستین پل هوایی مجهز به سیستم پله برقی با حضور شهردار وقت تهران در میدان هفت تیر به بهره برداری رسید؛ خبری که در بیست و چهارمین روز فروردین سال ۱۳۸۳ در رأس اخبار شهری کشور قرار گرفت. در بهره برداری این پل مکانیزه شهردار وقت تهران یعنی محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه استفاده از فن آوری جدید و افزایش ایمنی عابر پیاده از اهداف اجرای این پروژه است؛ خواستار مشارکت بخش خصوصی برای توسعه این پل های عابر پیاده در تهران شد.

از همان زمان تا به امروز استفاده از پل های عابر و زیرگذرهای عابرپیاده در کنار حمایت بری کارشناسان مورد انتقاد برخی دیگر بوده که در راستای تحقق شهر انسان محور نباید عابرین پیاده را به فضای زیرسطح و یا به اسمان و روی پل ها برد بلکه عابرین باید در سطح حرکت کنند و این خودروها هستند که باید با تغییر مسیر به فضای زیرسطح و یا اسمان و روی پل ها بروند. پس از ماشین محور شدن تهران تعداد پل های مکانیزه تهران نیز هر روز بیشتر شد، به شکلی که امروز حدود ۱۲۰ پل عابر پیاده مکانیزه شده و تقریبا همه مناطق تهران و بیشتر در مناطق مرکزی شاهد حضور این پل های مکانیزه هستیم.

در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری نیز پس از حدود ۱۷ سال از نصب نخستین پل مکانیزه در پایتخت و در سایه بی توجهی سال های گذشته به نگهداشت این پل ها، بسیاری از انها خاموش شده بود که به یکی از گلایه ها و اعتراضات بزرگ شهروندان تهران و دغدغه شورای شهر تبدیل شد.

در اولین اقدام برای پاسخ به این اعتراضات مسئولیت این پل های مکانیزه در سطح شهر تهران از مجموعه معاونت حمل و نقل شهرداری به سازمان زیباسازی در مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری سپرده شد تا شاید با مدیریت بهتر به مطالبات مردمی پاسخ داده شود اما این اعتراضات نسبت به خرابی پله های برقی ادامه پیدا کرد تا جایی که در آخرین روزهای فروردین سال جاری مهدی بابایی؛ عضو شورای شهر تهران در واکنش به این اعتراضات درباره خراب بودن پل های مکانیزه با اشاره به اینکه پل‌های مکانیزه با وضعیت نامناسب تحویل سازمان زیباسازی شده تا به عرصه خدمات دهی بازگردد، گفته بود: ۵۰۲  یونیت تحویل این سازمان شده و از این تعداد ۲۵۰ یونیت به دلیل نقص فنی خاموش بوده و به این ترتیب با ترک فعل مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه طیف زیادی از پل های روشن نا ایمن بوده است نیز ادامه می‌دهد: قول گرفتیم تا پایان بهار امسال صد در صد پل های مکانیزه به چرخه خدمات رسانی بازگردد. اما این وعده آقای بابایی با اشاره به دلایلی همچون مشکلات در تامین قطعات و تجهیزات این پل ها به دلیل تحریم ها از سوی شهردار تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به پایان تیرماه سال جاری افزایش یافت.

به گزارش آرونو ، حالا در مردادماه در بازدیدهای میدانی گوشه و کنار شهر، پله های خاموش دیده می شود از جمله خاموشی پله های پل مکانیزه مقابل شهرداری منطقه ۵ تهران در خیابان کاشانی و.. و این اعتراض شهروندان همچنان نسبت به خاموشی پله برقی ها وجود دارد که برای دریافت پاسخ این اعتراضات و دنبال کردن میزان تحقق وعده مدیریت شهری، رضا صیادی، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با آرونو ، می گوید: پله برقی های خاموش در شهر سر و صدای زیادی دارند و اعتراضات آنی به همراه دارد و این خاموشی ها دیده می شود و سر و صدا می کند.

صیادی ادامه می‌دهد: از اول فروردین امسال سازمان زیباسازی متولی پله برقی های شهر تهران شد که اعلام کردیم تا پایان تیر ماه فاز روشن سازی پله برقی ها انجام خواهد شد. بر همین اساس در حال حاضر ۸۶ درصد پله ها روشن شده و حدود ۱۰ درصد خاموشی شناور داریم. متاسفانه در طول سال های گذشته در تعمیر و نگهداشت این پل ها به شکل غیراصولی عمل شده که امروز پلی وجود دارد که قطعات آن گاهی از ۲۰ برند است به این ترتیب در حال حاضر با مجموعه ای از مشکلات در حوزه پله ها  رو به رو هستیم.

به گفته وی ، روزی که این پله ها را تحویل گرفتیم بسیاری از آنها ناایمن و خاموش بودند که حدود ۹۰ درصد کل پله ها می شد. یکی از دلایلی که روزهای اول حجم نارضایتی بالا رفت این بود که پله های ناایمن را خاموش کردیم و گفتیم فشار رسانه ای و شهری را تحمل می کنیم تا جان مردم به خطر نیافتد. در حال حاضر هم از ۹۰ درصد خاموشی و ناایمنی به ۸۶ درصد رسیدیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه از بین ۵۰۲ یونیتی که در شهر تهران روی حدود ۱۲۰ پل داریم ۱۰ درصد خاموشی شناور داشته ایم، می افزاید: این خاموشی شناور نارضایتی شناور هم ایجاد می کند. برنامه هایی  که از ابتدای سال تا کنون دنبال می کنیم ، فاز روشن سازی اضطراری این پل هاست ، در فاز اولیه باید تا جایی که می توانیم این پل ها را با همه شرایطی که دارند راه‌اندازی کنیم. اتفاقی که تاکنون افتاده این است که قسمتی از روشن سازی اضطراری را تامین کردیم و یک بخش هم نگهداشت پل‌هاست. برای مثال پله برقی میدان هفت تیر که چند روز بعد از راه اندازی مجدد برقش قطع شد این دیگر حوزه ما نیست چون موضوع برق و تعامل منطقه و شرکت تامین برق است. برهمین اساس از مناطق خواستیم که در نگهداشت و تأمین برق پل‌ها کمک کنند.

وی درباره نحوه بکارگیری از پل های مکانیزه نیز می گوید: موضوع پله های برقی به این شکل در شهر اصول جدی ندارد و کار قاعده مندی نیست. تعدادی از این پل ها می توانند به رمپ تبدیل شوند. از دستگاه ترافیکی خواستیم مجوز جمع آوری حدود ۱۵درصد  تا ۲۰درصد  این پل ها را به ما بدهند که یا جمع شوند و یا به رمپ تبدیل شوند. باید رمپ‌هایی با شیب ملایم باشد تا شهروندی که در خیابان تردد می کند یا از ویلچر و کالسکه استفاده می کنند هم بتواند از این رمپ عبور کند. برخی مشکلاتی که در حوزه پله های برقی است  به دلیل مدیریت یکپارچه‌ای است که نداریم و پله را راه می‌اندازیم و یکی دیگر برقش را قطع می کند. رسانه ها در این حوزه حق دارند سوال بپرسند ولی واقعا حوزه اختیار من نیست؛ تلاش می‌کنیم شرایط را بهتر کنیم و داریم تعدادی خرید انجام می دهیم. در برخی از پله های برقی نیاز به تعمیر و تعویض کل یونیت داریم که اسناد مناقصه خریدشان منتشر شده و تلاش می کنیم  مناقصه را انجام دهیم.

صیادی این را هم گفت که تعداد شکایت‌های مردمی در موضوع پله‌برقی‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ به یک پنجم نسبت به زمان مشابه در سالهای قبل رسیده است همچنین در مورد سرقت ها از پل های مکانیزه نیز همه آنها نگهبان دارند و سرقت آنها به کلانتری های محدوده اعلام می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساعت فعالیت این پل های مکانیزه نیز عنوان می‌کند: تاکید کرده ایم از ابتدای صبح فعالیت کنند اما در شرایط خاص ساعت کار آنها را تغییر می دهیم برای مثال در ایام محرم پل هایی که در اطرا؛ اما برخی پل‌ها باید جمع‌آوری شوند یعنی روش‌های جایگزین برای پل مدنظر قرار گیرد در حقیقت پیاده روها موظفند برای عبور از عرض راه تنها از گذرگاه‌های مجاز همچون پل‌ها و زیرزمین‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته قبلی

بازنگری در فرآیند طراحی و ساخت خطوط جدید شبکه متروی تهران

نوشته‌ی بعدی

آبرسانی سیار در برخی از مناطق شهرکرد

نوشته‌ی بعدی

آبرسانی سیار در برخی از مناطق شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالیشویی شربت اوغلی

لینک همکاران

کوروش هاست

طراحی سایت در کرمان

مبل شویی در جنت آباد

 

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
ارائه خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد/ غربالگری مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد

ارائه خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد/ غربالگری مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد

21/06/1401
انواع تابلو روان و کاربرد آن

انواع تابلو روان و کاربرد آن

21/06/1401
انتخاب ناظران پروژه‌های مناسب سازی پایتخت از میان افراد دارای معلولیت

انتخاب ناظران پروژه‌های مناسب سازی پایتخت از میان افراد دارای معلولیت

21/06/1401
محمود فاطمی- دوبلور پیشکسوت درگذشت

محمود فاطمی- دوبلور پیشکسوت درگذشت

21/06/1401
انواع تابلو روان و کاربرد آن

انواع تابلو روان و کاربرد آن

0
بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس بر اساس نظرسنجی IMDb ؛ از Ozark تا Narcos

بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس بر اساس نظرسنجی IMDb ؛ از Ozark تا Narcos

0
ژنرال ارشد روسی در منطقه خرسون به اسارت نیروهای اوکراینی درآمد + ویدیو

ژنرال ارشد روسی در منطقه خرسون به اسارت نیروهای اوکراینی درآمد + ویدیو

0
همه چیز در مورد Su-35 ؛ جنگنده سوخوی چند منظوره روسی که ایران می خواهد بخرد

همه چیز در مورد Su-35 ؛ جنگنده سوخوی چند منظوره روسی که ایران می خواهد بخرد

0
طراحی اطلس سیمای زنان ایرانی/ «امید زندگی» زنان بالاتر از مردان 

طراحی اطلس سیمای زنان ایرانی/ «امید زندگی» زنان بالاتر از مردان 

09/03/1402
مخالفت ستاد مبارزه با موادمخدر با دستورالعمل جدید درمان اعتیاد

مخالفت ستاد مبارزه با موادمخدر با دستورالعمل جدید درمان اعتیاد

09/03/1402
تلاش می‌کنیم با هر راهبردی، مانع از استقراض شویم

تلاش می‌کنیم با هر راهبردی، مانع از استقراض شویم

09/03/1402
حضور پررنگ ایرانیان در گرجستان/هنوز برای ارمنستان فرصت باقی است

حضور پررنگ ایرانیان در گرجستان/هنوز برای ارمنستان فرصت باقی است

09/03/1402

اخبار اخیر

طراحی اطلس سیمای زنان ایرانی/ «امید زندگی» زنان بالاتر از مردان 

طراحی اطلس سیمای زنان ایرانی/ «امید زندگی» زنان بالاتر از مردان 

09/03/1402
مخالفت ستاد مبارزه با موادمخدر با دستورالعمل جدید درمان اعتیاد

مخالفت ستاد مبارزه با موادمخدر با دستورالعمل جدید درمان اعتیاد

09/03/1402

لینک های پیشنهادی

کوروش سئو

کوروش هاست

ویدئو پروژکتور

مبل شویی به واش

تلویزیون شهری

پیمایش سایت

  • صفحه اصلی
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • سیاست حفظ و حریم خصوصی
  • پیوند های دیگر

نقشه سایت

مجله آرونو بیشتر در زمینه های خبری فعالیت دارد و اخبار مرتبط با کسب و کارها می باشد.

برای درج اخبار کسب و کار شما علاقه مندیم تا همکاری طولانی مدت رو تجربه کنیم و خوشنود از این ماجرا هستیم.

برای درج رسانه ها از بخش تبلیغات سایت اقدام نمایید.

  • صفحه اصلی
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • سیاست حفظ و حریم خصوصی
  • پیوند های دیگر

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجله خبری آرونو محفوظ است 2020.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی یک
  • اقتصاد
  • کسب و کار
  • فناوری

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجله خبری آرونو محفوظ است 2020.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم