ویدیو/ ناگفته‌های خزاعی از حواشی «قلاده‌های طلا» در فجر و پیچیدگی‌های مدیریت بر سینما

|

فهرست مطالب

محمد خزاعی که در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر دبیری این رویداد را برعهده داشت و همزمان فیلم «قلاده‌های طلا» را به عنوان تهیه‌کننده به جشنواره ارائه کرده بود، معتقد است: حاشیه‌ها و بحران‌های آن دوره از جشنواره به قدری جدی بود که اگر مراقبت نمی‌شد، می‌توانست به یک اتفاق بزرگ و تلخ نه تنها در سینما بلکه در کل کشور منجر شود.

به گزارش آرونو ، محمد خزاعی – رئیس سازمان سینمایی – که پیش‌تر تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی همچون «به وقت شام»، «امپراتور جهنم»، «پشت دیوار سکوت»، «قلاده‌های طلا»، «احضار شدگان»، «جعبه موسیقی» و «پشت پرده مه» را برعهده داشته، در آستانه جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر پاسخگوی چند سوال خبرنگاران آرونو شد که بیشتر حول جشنواره فجر بودند.

او در این گفت‌وگو از خاطرات دبیری خود در جشنواره فیلم فجر گفت که سالی متفاوت به لحاظ سیاسی و سینمایی هم بود. خزاعی در سال ۱۳۹۰ و وقتی دبیری جشنواره را در فاصله‌ای نه چندان طولانی تا شروع رویداد پذیرفت، با چند بحران مواجه شد که یکی از آن‌ها تعطیلی خانه سینما بود. بعد هم بخاطر نمایش فیلم «قلاده‌های طلا» که به نوعی به حوادث سیاسی سال ۱۳۸۸ اشاره داشت، شب‌های سخت و پرفشاری را از سر گذراند.

خاطرات آن شب‌ها را می‌توانید از زبان محمد خزاعی در ادامه ببینید و بشنوید:

خزاعی در ادامه این گفت‌وگو از سختی‌های مدیریت در سینما گفت و اینکه اگر به گذشته برگردد به عنوان یک تهیه‌کننده حتما به خودش توصیه می‌کند که ریاست سازمان سینمایی را نپذیرد.

اودر عین حال تاکید دارد، با وجود نظرهای گوناگون درباره مدیریتش در سازمان سینمایی، خودش می‌داند در این برهه چه کرده‌ و فکر می‌کند اگر کسی جای او بود که با خانواده سینما آشنایی و ارتباط نداشت شاید خیلی از اتفاق‌ها به جریان‌های دیگری تبدیل می‌شدند.

بخشی از صحبت‌های او را در این بخش می‌توانید در ویدیوی زیر ببینید:

مشروح این گفت‌وگو را در لینک زیر می‌توانید مطالعه کنید:

خاطره‌های «خزاعی» از دوره‌های مختلف فجر / «من آن محمد خزاعی نیستم!»

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *