واکنش سازمان ملل به سوءرفتار با مهاجران در مرز یونان و ترکیه

فهرست مطالب

آژانس پناهندگان سازمان ملل در واکنش به سوءرفتار با حدود ۱۰۰ مهاجر که در وضعیتی ناخوشایند در مرز یونان و ترکیه شناسایی شدند، عمیقا ابراز تاسف کرده و آن را ناراحت کننده توصیف کرد.

به گزارش آرونو ، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) اعلام کرد که از دریافت گزارش‌های مربوط به شناسایی نزدیک به ۱۰۰ مهاجر در حالیکه برهنه و زخمی در مرز یونان و ترکیه رها شده بودند، به شدت ناراحت است.

این آژانس روز گذشته (یکشنبه) در پیام منتشر شده در توییتر نوشت: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان عمیقا از گزارش‌ها و تصاویر هولناک مربوط به این ۹۲ مهاجر که طبق گزارش‌ها در مرز زمینی یونان و ترکیه پیدا شده‌اند، ناراحت است.

در این پیام آمده است: ما چنین رفتار ظالمانه و تحقیرآمیزی را محکوم می کنیم و خواستار آن هستیم تا تحقیقات کاملی در مورد این حادثه انجام شود.

ترکیه و یونان یکدیگر را مقصر بروز این وضعیت می دانند. وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان روز شنبه عکسی را در توییتر منتشر کرد که حاکی از رها کردن حدود ۹۲ مهاجر در مرز است و ترکیه را به رفتار شرم‌آور متهم کرد.

وی در پیام خود نوشت: رفتار ترکیه با ۹۲ مهاجری که امروز در مرزها نجات دادیم مایه شرمساری است.

بر اساس اطلاعات پلیس یونان، این گروه از مردان مهاجر با قایق پلاستیکی از ترکیه به یونان آورده شده‌اند و بر بدن‌هایشان آثار ضرب‌وجرح مشهود است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وزیر مهاجرت یونان افزود: انتظار می رود آنکارا در مورد این حادثه تحقیق و از مرزهای خود با اتحادیه اروپا محافظت کند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *