هنوز یک سازوکار جدی برای احیای فریضه زکات نداریم

فهرست مطالب

آرونو /خراسان شمالی عضو هیأت امنای کمیته امداد گفت: هنوز یک سازوکار مناسب و جدی برای احیای فریضه زکات نداریم.

طرقی در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ کشور اسلامی دارای وزارت خانه زکات هستند این در حالی است که در کشور هنوز یک سازوکار جدی و مناسبی برای احیای این فریضه نداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق گفته پیامبر اکرم(ص) ۱۰ چیز موجب کفر ورزیدن به خداوند می شود، افزود: کسی که در جامعه اسلامی اهل فتنه باشد و یا به فتنه کمک کند، کسی که اسلحه برای دشمن تهیه کند و کسی که مانع پرداخت زکات شود، از جمله آن افراد هستند.

طرقی با تاکید بر اینکه در کشور در اجرای کامل فریضه زکات عقب هستیم، ادامه باید: باید تلاش کنیم که این فریضه الهی در کشور به طور کامل اجرایی شود.

وی بیان کرد: زکات برای پیشرفت  و رشد اقتصاد، رفع فقر، تزکیه نفس و مال انسان است.

طرقی تاکید کرد: اگر قرار است اقتصاد سالم و لقمه حلال در جامعه داشته باشیم باید فریضه زکات جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه زکات فقط در مال نیست بلکه در علم، زیبایی، شجاعت، و … نیز است، توضیح داد: زکات علم، تعلیم و تربیت، زکات زیبایی، عفت و حیا، زکات مقام، خدمت به مردم و زکات شجاعت، جهاد در راه خداوند است.

آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد نیز  در ادامه این جلسه گفت: شورای زکات باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۹۰۰ میلیارد تومان ارزش کمک های مردمی طی امسال بوده است، افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از از این محل مربوط به زکات، ۱۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به اکرام ایتام، ۱۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به صدقه و ۴۹۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به مراکز نیکوکاری بوده است.

آسوده تاکید کرد: هیچ کمک مردمی انجام شده کمیته امداد در یک استان در  کشور دیگر و حتی استان دیگر هزینه نمی شود و فقط در همان منطقه هزینه می شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *