نوسازی ۵۰۰۰ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده تهران کلید خورد

فهرست مطالب

با امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران، ۵۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تهران، توسط تعاونی‌های محلات مورد به‌سازی و نوسازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش آرونو ، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با شهرداری تهران اظهار کرد: تفاهم نامه مذکور با اهداف اجتماعی ترویج و تحکیم مشارکت عمومی، کمک به اهداف توسعه بخش تعاون تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در تولید ناخالص ملی، احیا، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری برای ایجاد مسکن مناسب در محلات با محوریت تعاونی ها به امضا رسیده است.در چند ماه گذشته با همکاری شهرداری و معاونت شهرسازی و سازمان نوسازی شهر تهران مفاد تفاهم نامه آماده شد و اساسنامه تعاونی های مسکن محلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزارت کار به وزارت مردم تعبیر می‌شود، شهرداری هم خانه مردم است و هر دو بنا داریم در راستای خدمت به مردم این طرح را دنبال کنیم، این تفاهم نامه گام بلندی در راستای توسعه تعاون به منظور ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری است و به موجب آن هم مشارکت مردم به کار گرفته می‌شود و هم تسهیلات و منابع بانکی و منابع عظیمی که در اختیار شهرداری قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
مرتضوی گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه به برون رفت از مشکلات موجود در حوزه بافت‌های فرسوده منجر شود و به اجرای نهضت ملی مسکن در راستای خانه دار کردن مردم کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه امضای تفاهم نامه در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: مراد از امضای تفاهم نامه توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی است. اقتصاد ایران بر سه محور دولتی، خصوصی و تعاونی بنیان نهاده شده و باید ۲۵ درصد از اقتصاد کشور مشمول بخش تعاون شود. با تفاهم نامه امروز تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم برخوردار و بافتهای فرسوده کلان شهر تهران در دستور کار قرار می گیرد.

وی گفت: به موجب این تفاهم نامه ۳۵۴ محله مشمول طرح شده و بر این اساس ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد، همچنین منابع اختصاص یافته منابع تلفیقی است و مواردی همچون تغییر کاربری، تراکم، نوسازی معابر و فضای سبز بر عهده شهرداری تهران است. بحث تامین تسهیلات نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن بانک و منابع در اختیار شهرداری است و بانک توسعه تعاون نیز به کمک خواهد آمد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق پیش بینی اولیه در گام نخست ۵۰۰۰ واحد مسکونی مورد نوسازی و بهسازی قرار می گیرند و از طریق تشکیل ۳۵۴ تعاونی محلات به توسعه بخش تعاون و خانه دار کردن مردم کمک می شود. آورده مردم نیز پس از محاسبه هزینه تمام شده و یکپارچه سازی و اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی، گام به گام در این پروژه وارد خواهد شد.
انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *