نمای برخی ساختمان‌های تهران شبیه پادگان‌های نظامی شده/ ایجاد فضای خلاقانه‌ برای معماران پایتخت

اعضای شورای شهر تهران لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی را تصویب کردند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران ظهر امروز لایحه دستورالعمل “طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی” را مورد بررسی قرار دادند.

حمیدرضا صارمی در تشریح این لایحه گفت: موضوعات بسیاری به ارتقاء سیما و منظر شهری در تهران کمک می‌کند و در این لایحه سعی کردیم که فضای خلاقانه‌ای را برای معماران در راستای شکل گیری فضای زیبا در ساختمان‌های تهران ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در راستای جلوگیری از قطع درختان با تصویب این لایحه معماران می‌توانند طراحی‌های خلاقانه داشته باشند، افزود: قطعا این اقدام در کیفیت و منظر شهری ارزشمند است.

مهدی عباسی نیز در واکنش به این لایحه با تاکید بر اینکه این لایحه برای همه ساختمان‌های تهران موضوعیت ندارد و ممکن است در برخی ساختمان‌ها به دلیل نوع نگاه معمارانه، بخشی از پلاک‌های در حال ساخت، استقبال کنند، تصریح کرد: این نوع معماری کیفیت فضای ساخت را افزایش می‌دهد و همانطور که گفتم برای همه عمومیت ندارد.

مهدی چمران نیز با انتقاد به وضعیت نمای برخی ساختمان‌ها، گفت: امیدوارم این مسئله سبب شود که برخی نماها که به مانند ساختمان‌های پادگان‌های نظامی شده وضعیت‌شان بهبود یابد. هر چند که باید این مسئله به طور دقیق بررسی شود و هر گونه تخطی جرم محسوب شود. نه اینکه هر کس هر کاری در نما کرد بگویند که این در شورای شهر تصویب شده است.

به گزارش آرونو ، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با رأی حداکثری موافق خود دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی را تصویب کردند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *