عوامل بازدارنده از اعتیاد تقویت شوند

فهرست مطالب

عوامل بازدارنده از اعتیاد تقویت شوند

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر بر لزوم توجه به سلامتی و سبک زندگی پویای مردم از طریق آموزش تاکید کرد و گفت: در این مسیر با تقویت عوامل بازدارنده، به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنیم.

به گزارش آرونو ، محمدهادی عسکری در آغاز به کار دوره آموزشی سالانه کارشناسان فرهنگی و پیشگیری این ستاد و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانهای سراسر کشور با اشاره به ضرورت توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: در این حوزه نیازمند حضور اجتماعی، استحکام بخشیدن به نقش‌آفرینی مردم و حمایت از کنشگران داوطلب هستیم.
وی با اشاره به ضرورت پرداختن به آموزش بیان کرد: باید از طریق آموزش به سلامتی و سبک زندگی پویای مردم توجه کنیم و در این مسیر با تقویت عوامل بازدارنده به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنیم.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد توجه به استمرار برنامه‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر در امر پیشگیری را مهم دانست و افزود: محیط‌های آموزشی در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند؛ چرا که به دلیل مدت زمان طولانی حضور نوجوانان و جوانان امکان برنامه‌ریزی برای انجام مداخلات پیشگیرانه وجود دارد و می توان به اصلاح طرح‌واره‌های ذهنی ایشان پرداخت.
عسکری در ادامه کارشناسان فرهنگی و پیشگیری را عنصر سازمانده و محوری در انسجام‌بخشی به طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره در ارتقای سطح دانش شرکت‌کنندگان در دوره و حضور آنان در پیشبرد و مردمی‌سازی امر پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ گفتنی است؛ دوره آموزشی سالانه کارشناسان پیشگیری ستاد و استانها با هماهنگی مشترک دفتر تحقیقات و آموزش و اداره کل فرهنگی پیشگیری از صبح ۲۹ آذر به صورت مجازی آغاز و تا عصر امروز ۳۰ آذر ادامه دارد و اساتید مجرب مدعو در چهار موضوع محوری و مهم اصول کاربردی پیشگیری اولیه در نوجوانان، مرور آخرین تجربیات موفق کشورها در زمینه پیشگیری از اعتیاد، تکنیک‌ها و مدل‌های موثر پیشگیری در کودکان و نوجوانان و آسیب شناسی روانی اعتیاد؛ به ارائه مباحث کاربردی می‌پردازند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *