ساختمان مناسبی در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد

|

فهرست مطالب

یک عضو هیئت رئیسه شورای عالی استانها بر لزوم قرارگیری ساختمانی مناسب برای شورای عالی استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش آرونو ، علی گوزلی در نطق پیش از دستور خود در بیست و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: همانطور که استحضار دارید در جوامع امروزی پیشرفت و توسعه یک کشور مستلزم وجود برنامه مدون، کامل و همه جانبه برای یک مدت معین است.

وی با اشاره به مباحث اقتصادی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند شادی را به جامعه بیاورد، ورزش است در صورتی که در برنامه هفتم توسعه که با شعار پیشرفت و توسعه اقتصادی توام با عدالت برنامه‌ریزی شده توجه جدی به ورزش نشده است. در صورتی که برنامه ریزی درست در این حوزه می‌تواند اقتصاد و اشتغال، فرهنگ سازی، نشاط اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را به همراه بیاورد.

این عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود؛ در صورتی که در کشور ما نگاه ابزاری به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد. تقلیل و تنزل مستمر بودجه آموزش و پرورش، عدم مدیریت منابع انسانی که گاها با کمبود دبیر در مدارس مواجه شده و نبود عدالت آموزشی با وجود بیش از 20 نوع مدرسه در کشور همه از بی‌برنامگی در این حوزه بوده و تاثیر منفی بر عملکرد این اداره می‌گذارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که مهمان ویژه این جلسه شورا بود گفت: مردم از تبعیض و توزیع ناعادلانه بودجه ملی ناراضی هستند. برای مثال در شهر نظرآباد با قدمت ۹ هزار ساله تپه، یک متر شبکه فاضلاب که ساخت آن با بودجه های محلی امکان پذیر نیست، وجود ندارد.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین نهاد شورایی کشور اجاره نشین شهرداری است و لازم است ساختمانی در شأن این شورا در نظر گرفته شود. همچنین درخواست داریم طرح‌های ارسالی از سوی شورای عالی استان‌ها با سرعت بیشتری در مجلس اعلام وصول و بررسی شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *