درخواست کمک چمران از دولت برای نوسازی تاکسی‌ها / تذکر شورا به شهرداری درباره «تهران من»

فهرست مطالب

رئیس شورای شهر تهران در مورد عدم بروزرسانی سامانه «تهران من» گفت که ما نیز به شهرداری تذکر داده و به آنها ایراد گرفته‌ایم.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر گرانی ون‌هایی که روز گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در تعویض خودروهای فرسوده گران‌قیمت بودن آنها است و مگر تاکسی یا ون فرسوده را چقدر می‌خرند؟ این در حالی است که رانندگان نیز باید مبالغ زیادی بگذارند که عمدتا از توان آنها خارج است. البته دولت کمک‌هایی را به تاکسیرانان انجام می‌داد و امیدواریم این کمک‌ها ادامه یابد تا تاکسی‌ها نونوار شوند.

وی با بیان این‌که در سال ۱۳۸۵ ون‌های فعلی عمدتا از روسیه وارد شدند و حالا وضعیت بسیار ناجور و فرسوده‌ای دارند، اظهار کرد: این ون‌ها علاوه بر فعالیت در خطوط تاکسی در خطوط اتوبوسرانی که مسافر کمی دارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما امیدواریم بتوانیم از دولت کمک بگیریم تا صاحبان این ون‌ها بتوانند خودروهایشان را نوسازی کنند که البته فعلا قرار شده کسانی که ون قدیمی دارند این ون‌ها را دریافت کنند تا بخشی از هزینه‌ها از طریق اسقاط ون فرسوده تامین شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد عدم بروزرسانی سامانه «تهران من» گفت: این مشکلات بعد از هک سامانه شهرداری پیش آمده و برداشت شهرداری نیز این بود که ورود از سامانه «تهران من» انجام شده و همه سیستم‌ها را بهم ریخته است و ما نیز در این زمینه به آنها تذکر داده و ایراد گرفته‌ایم.

چمران ادامه داد: من پیشنهاد دادم که به جای این‌که همه سامانه‌های شهرداری بر روی یک خط یا سکو باشد خطوط و سکوهای متفاوتی ایجاد کنند تا این مشکلات ایجاد نشود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد کاهش خدمات از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران نیز تصریح کرد: مشکلاتی که در ورزشگاه‌هاست بزرگ است چرا که نرخ‌هایی که در ورزشگاه‌های شهرداری است بیشتر به شوخی می‌ماند در حالی که نرخ سانس‌های ورزشی دولت بیشتر از نرخ شهرداری است و راه‌حل‌مان این است که حداقل نرخ‌ها را به نرخ‌های دولتی برسانیم چرا که اگر نرخ پایین باشد سرمایه‌گذار پول خود را در نمی‌آورد و یا ناراضی می‌شود و یا اقداماتی همچون گرانی بلیت‌ها را انجام می‌دهد که امیدواریم برای سال آینده این مساله رفع شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *