حفظ سرمایه اجتماعی به کمک هادیان دینی محقق می‌شود/ در آستانه وقوع انقلاب صنعتی چهارم هستیم

|

فهرست مطالب

استاندار تهران گفت: حفظ سرمایه اجتماعی به کمک هادیان دینی محقق می‌شود.

به گزارش آرونو ، علیرضا فخاری در چهارمین اجلاس استانی نماز تهران تحولات دیجیتال نت را در سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان اثرگذار و قابل رویت خواند و اظهار داشت: آگاهی به این موضوع که در این فضا چه برنامه ها و راهکارهای تأمین کننده برای نیازهای نسل جدید داشته باشیم و چگونه از محتوای این فضای جدید ارتباطی استفاده کنیم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی به تغییرات پر شتاب و روز افزون دنیا در تمام ابعاد اشاره کرد و با بیان اینکه امروزه به دلیل آثار وضعی که در رشد و پیشرفت دنیا شاهد آن هستیم در آستانه وقوع انقلاب صنعتی چهارم می باشیم، افزود: سهم ما از دانش انقلاب چهارم باید به نقطه ای برسد تا مصون‌سازی لازم و هدایت و هم سو کردن ظرفیت ها را به دنبال داشته باشد.

استاندار تهران در مورد تحولات لحظه ای عنوان کرد: امروز با تحولات به روز و لحظه ای مواجه هستیم و اگر مجهز به علم نشویم  جبران آن بسیار سخت است؛ در دنیای امروز صحبت از رسیدن به قدرت و شناخت ذرات بسیار کوچک که تا به این لحظه کشف شده، عبور کرده و به موضوعات جدید می‌رسد و تغییرات روز به روز بیشتر شده و بشر به جریان جدیدی از علم و آموزش می‌رسد.

فخاری با اشاره به تاریخ کهن ایران، پایه و اساس تولید علم در این سرزمین را میراث گذشتگان دانست و گفت: ما به همه شخصیت های علمی و مذهبی که در این سرزمین و خاک بوده اند، افتخار می‌کنیم و اگر امروز در عقب ماندگی علمی و مذهبی بمانیم به نسل آینده جفا کردیم که راه حل آن پیچیده نیست و آنچه که رابطه اجتماعی را به نقطه سرمایه اجتماعی می‌رساند نقاط اتصال است و کسانی که در این رابطه نقش دارند، هادیان دینی هستند.

وی تصریح کرد: هادیان دینی کسانی هستند که برای امر بدیهی و به عنوان ستون دین یعنی نماز، هدایت و راهنمایی و جذب می‌کنند و در این مسیر قدم می‌گذارند، در این راستا اگر ظرفیت ها هدفمند و متمرکز شوند آثار آن را در آینده خواهیم دید همانطور که اثرات گذشتگان از گذشته بوده و امروز می‌بینیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استاندار تهران بیان کرد: تکریم از کسانی که مشوق توسعه نماز هستند و به توسعه نماز توجه دارند ضروری است تا فرصتی باشد که درک‌مان از نماز و اجرای تعهدات نماز محقق شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *