تصویب کلیات لایحه مجوز هزینه کرد شهرداری تهران برای مراسم اربعین

فهرست مطالب

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای موافق کلیات لایحه مجوز هزینه کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال ۱۴۰۱ را به تصویب رساندند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز هزینه کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی اقراریان، گفت: با توجه به اینکه سرفصل‌ها و پیوست‌ها با این لایحه به شورا ارائه نشده پیشنهاد می‌کنم این لایحه با یک روز تاخیر در جلسه روز سه شنبه مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه حبیب کاشانی نیز با اشاره به سابقه این لایحه افزود: در سنوات گذشته نیز شهرداری تهران کمک‌هایی اگرچه ناچیز به برگزاری این مراسم معنوی داشته است. اخیرا نیز ۲۱ حکم از سوی شهردار تهران جهت مسئولان برگزاری این مراسم صادر شده است. مسئله ای که در این رابطه وجود دارد این است که ظاهرا قرار است برخی از افراد پیش از برگزاری مراسم اربعین سفرهایی را به کربلا و نجف داشته باشند که این مسئله هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت.

وی افزود: بطور مثال اگر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از مسئولان برگزار کننده هر کدام حداقل سه بار و هر بار ۱۰ الی ۱۲ میلیون هزینه برای سفر به کربلا و نجف داشته باشند هزینه بسیار زیادی در این حوزه صرف خواهد شد. لذا به نظر می‌رسد این کار درست نیست و به جهت جلوگیری از شبهه‌ها باید از چنین سفرهایی جلوگیری شود.

کاشانی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ شش میلیارد تومان جهت برگزاری این مراسم اختصاص داده شده است، افزود: امسال این رقم به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در همایش ۲۰ میلیونی اربعین این عدد بسیار ناچیز است اما درخواست من این است که با توجه به برخی از شبهات از ترددهای زیاد قبل از مراسم اربعین از سوی مسئولین جلوگیری شود. قطعا جلوگیری از هر شک و شبهه‌ای لازم است و در این راستا هیچ حق ماموریتی نیز برای هیچ یک از افرادی که به مراسم اعزام می‌شوند در نظر گرفته نشود.

به گزارش آرونو ، توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: قطعا آقای بهرامی در مصاحبه روز گذشته خود در خصوص ارائه خدمات شهری مراسم اربعین صحبت‌هایی را مطرح کرده و بنده نیز به عنوان مسئول ستاد اربعین شهرداری تهران انتخاب شده‌ام و از گذشته نیز حمایت شهرداری تهران از این مراسم وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته‌های خدمات شهری، حمل و نقل و حوزه فرهنگی ویژه مراسم اربعین در وزارت کشور انجام شده است،‌ افزود: در این حوزه بنده مسئولیت دارم و احکام صادر شده نیز با امضای بنده بوده و در اختیار افراد گذاشته شده، در همین ارتباط ستادهای مردمی مناطق جهت کمک به این مراسم تشکیل شده است. قطعا شهرداری تهران کمک اندکی را در این بخش خواهد داشت و بدون کمک مردم نمی‌توانیم این مراسم را برگزار کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: هیچ یک از افرادی که به مراسم اربعین از سوی شهرداری تهران اعزام می‌شوند حق ماموریت دریافت نخواهند کرد.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با ۱۹ رأی موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساندند و آقایان نادعلی و بابایی با ۱۶ رأی برای عضویت در ستاد اربعین شهرداری تهران انتخاب شدند. پیشتر نیز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت این لایحه به تصویب رسیده بود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *