تبدیل کتاب فروشی به بانک، شایسته فرهنگی ترین خیابان تهران نیست

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تبدیل کتاب فروشی “کتاب اسم” به بانک تجارت گفت: از بانک تجارت انتظار داریم با جلوگیری از این اقدام کورسویی از تفضل علم نسبت به سرمایه را در جامعه روشن نگاه دارند. 

 به گزارش آرونو ، احمد صادقی در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به تغییر کاربری یکی از کتابفروشی های خیابان انقلاب و تبدیل آن به شعبه جدید بانک تجارت واکنش نشان داد و گفت: این روزها اهالی فرهنگ متاثر از تغییر کاربری یکی از بزرگترین کتابفروشی های خیابان انقلاب با نام “کتاب اسم” هستند. 

وی ادامه داد: کتاب اسم به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال و پرمخاطب شهر تهران که توسط جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه مند حوزه فرهنگ با تکیه بر علم، تجربه و خلاقیت تاسیس و اداره می شود به دلیل عزم برای احداث شعبه جدید بانک تجارت در روزهای آینده تخلیه خواهد شد، لذا  نگرانی از تخلیه و تغییر کاربری این کتابفروشی در فضای مجازی قابل مشاهده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیابان انقلاب که با کتابفروشی هایش و دانشگاه تهران یک راسته و خیابان  کاملا فرهنگی محسوب می شود و کارکرد ملی دارد باید با ظرافت و دقت بیشتری با آن برخورد شود؛. لذا  مسئولان بانک تجارت از منظر مسئولیت اجتماعی و نقشی که می توانند در زمینه فرهنگی ایفا کنند باید نقش آفرینی کنند و نام خود را به نیک به یادگار بگذارند. 

صادقی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر موضوع کتاب تاکید داشتند تا جایی که سلامت فکری برای جوانان را در گروی کتابخوانی می دانند و همواره توصیه و تاکید داشتند که باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا فضای کتابخوانی توسعه و تعمیق پیدا کند. از اینرو انتظار می رود بانک تجارت که بخش قابل توجهی از سهام آن متعلق به دولت است مانع از تبدیل شدن کتابفروشی به بانک که شایسته فرهنگی ترین خیابان شهر نیست، شوند و  کورسویی از تفضل  فرهنگ نسبت به سرمایه را در جامعه روشن نگاه دارند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *