بیش از ۹۰ درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله‌ای اورژانس اجتماعی قرار دارد

فهرست مطالب

آرونو /خراسان رضوی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله‌ای اورژانس اجتماعی قرار دارد.

علی محمد قادری در حاشیه سفر به کاشمر در گفت‌وگو با آرونو با بیان اینکه سازمان بهزیستی فعالیت‌های متعدد و متنوعی را دارد، افزود: هر زمان که نیاز باشد از جمله برای پیشگیری، آگاه‌سازی و غربالگری، آسیب‌های اجتماعی، مداخله در بحران‌ها، رسیدگی به افراد دارای معلولیت و… سازمان بهزیستی حضور دارد و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۳۴ هزار خانوار دارای فرزندان ۲ قلو به بالا تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدماتی که ارائه می‌شود، استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: تمام کسانی که تاکنون تحت عنوان خانواده‌های چندقلو احصا شده‌اند، تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اند و تا پایان ۶ سالگی حمایت‌های مستمر از آنان انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین سازمان برخی مواقع تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویان تحت پوشش را بر اساس معیارها پوشش می‌دهد.

قادری در ادامه به وضعیت اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: اورژانس اجتماعی از شناسایی تا مداخله در بحران، اقداماتی را انجام می‌دهد. در حال حاضر خدمات اورژانس اجتماعی توسط سامانه ۱۲۳ و خودروها و یا پایگاه‌هایی که در برخی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت هستند، ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: به زودی با اعتباراتی که در نظام بودجه سنواتی مصوب خواهد شد، شاهد تحولی در خدمات‌رسانی اورژانس اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر در اورژانس اجتماعی سطح کشور موضوعات سخت و پیچیده را رصد می‌کنند، عنوان کرد: امیدوارم از طریق اورژانس اجتماعی بتوانیم خدمات موثری را به اقشار آسیب دیده یا در معرض آسیب ارائه دهیم.

قادری در ادامه با بیان اینکه ساختار اورژانس اجتماعی مبتنی بر تجهیزات است، گفت: تامین خودروهای مورد نیاز فقط باید در هیات دولت مصوب شود. در برنامه‌ریزی‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان برای اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده که اگر با آن موافقت شود، خودروها براساس ضریب نفوذ آسیب، نوع آسیب‌های اجتماعی و… توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته آزمون اورژانس اجتماعی به صورت داخلی برگزار می‌شد و آشنایان افراد به کارگیری می‌شدند، در حال حاضر این آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

قادری همچنین در خصوص اعتبارات اشتغال مرتبط با سازمان بهزیستی گفت: کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی استفاده کنند، برای هر نفر تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانند اعتبار دریافت دارند.

وی افزود: برای پوشش جامعه هدف بهزیستی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. هدف نهایی ما بهره‌مندی جامعه هدفمان از ۱۰۰ هزار شغلی است که باید در کشور ایجاد شود.

ثبت‌ نام ۱۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه به مشکلات مددجویان بهزیستی برای آورده اولیه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: همان ابتدا که با وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه ساخت ۱۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن مددجویان بهزیستی را امضا می‌کردیم، اعلام نمودم مددجویان این سازمان همان ابتدا امکان تامین و پرداخت آورده اولیه را ندارند که مقرر شد در مراحل بعدی این مبالغ از آنان دریافت شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌اند. بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن نرخ تسهیلاتی که بیش از ۱۸ درصد اعلام شده، به پنج درصد کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه این سازمان وظیفه‌ای در ساخت مسکن ندارد و فقط به آن کمک می‌کند، افزود: اعتباراتی که پارسال در حوزه مسکن به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شد، بی‌بدیل بوده است.

قادری عنوان کرد: پارسال ۱۰۰۰ و امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین مسکن به سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند به دلیل نیاوردن آورده اولیه زمین را از مددجویان بهزیستی پس بگیرد، افزود: هیچ خانواده دارای ۲ معلول و به بالا نداریم که در تامین آورده مسکن مشکلی داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا در شهرها و ۱۵۰ میلیون تومان در برای این دسته از خانواده‌ها در روستاها خبر داد.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *