بکارگیری اتوبوس‌ و ون‌های جدید در مراسم اربعین/ برخورد با تخلفات احتمالی شرکت‌های هواپیمایی

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تعداد تخصیص پیدا کرده اتوبوس‌های جدید به شهرداری‌های کشور گفت: این اتوبوس‌ها ابتدا برای راهپیمایی اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از آن میان شهرداری‌های کشور توزیع خواهند شد.

به گزارش آرونو ، احمد وحیدی در پایان آئین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری در جمع خبرنگاران، گفت: امروز نزدیک به ۴۵۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون که البته تعدادی به آنها اضافه خواهد شد برای تحویل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آماده شده است. در حقیقت بیش از ۱۰۰۰ اتوبوس و ون در این مراسم تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌شود. تمامی این تجهیزات و اتوبوس‌ها در مسیر اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آن تحویل شهرداری‌ها خواهد شد.

وی افزود: امروز اقلام ارزشمند دیگری همچون بالابر ۳۵ متری که از اهمیت بسزایی برای نیاز شهرداری‌ها برخوردار است برای تحویل آماده شده، همچنین تجهیزات آتش نشانی و تاکسی‌هایی که با فناوری‌های روز ساخته شده‌اند، آماده تحویل هستند. تعداد قابل توجهی نیسان نیز که در مناطق روستایی و شهری می‌تواند موجب افزایش حجم خدمات شود آماده شده و امیدواریم نوسازی خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق بیفتد.

وزیر کشور ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۲ سال بود که نوسازی ناوگان و همچنین تحویل ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی متوقف شده بود و این امر موجب شده بود که شاهد فرسودگی ناوگان باشیم؛ اما دولت با تمام محدودیت‌های مالی کار بزرگی را انجام داد و امروز تولید به راه افتاده و امیدواریم به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنیم. حجم اعتبارات این تجهیزات بسیار زیاد است و قراردادهای بسیار زیادی در این حوزه امضا شده و در آینده امضا خواهد شد. قرارداد ساخت ۱۰ هزار اتوبوس جدید انجام شده و امروز اعتبار مالی آنچه که تحویل شهرداری‌ها می‌شود حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص بهره گیری تجهیزات آتش نشانی در وقوع اتفاقات تلخی همچون متروپل آبادان، گفت: البته موضوع متروپل مشکل سازه‌ای بود و ناامن و ناپایدار بودن سازه با توجه به عدم نظارت‌های کافی چنین حادثه‌ای را رقم زد. قطعا تجهیزاتی که امروز تحویل شهرداری‌ها می‌شود ما را قادر می‌کند اگر حریقی در ساختمان‌های بلندمرتبه روی دهد به ویژه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کمک کند که در مهار آتش، عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به آرونو در خصوص تعداد اتوبوس‌هایی که امروز تحویل شهرداری تهران می‌شود، گفت: تمامی اتوبوس‌ها، ون‌ها و تجهیزات ابتدا برای راهپیمایی اربعین بکار گرفته خواهند شد و بعد از آن میان شهرداری‌های کشور توزیع خواهد شد.

وزیر کشور در خصوص تخلف برخی شرکت‌های هواپیمایی و فروش بلیت‌های اربعین، گفت: بی تردید اگر شرکت هواپیمایی در این ایام تخلف کنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد. این هنگامه بزرگ فرهنگی و مذهبی نباید به گونه‌ای باشد که فردی به خود اجازه دهد که سوءاستفاده‌ای را انجام دهد بلکه همه باید در این موضوع خود را سهیم بدانند. خطوط هوایی نباید مرتکب تخلف شوند. در غیر اینصورت برخورد مقرراتی با آنها خواهد شد و حتی شاید وزارت راه تصمیم بگیرد مدتی آنها را معلق کند. لذا درخواست می‌کنیم شرکت هواپیمایی مصوبات وزارت راه را به دقت مورد احترام قرار دهند و اجرایی کنند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *