برقراری «بیمه اجباری» برای زائرین اربعین حسینی/آغاز تردد از مرز خسروی از ۱۶ محرم

وزیر کشور از برقراری بیمه اجباری برای زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش آرونو ، احمد وحیدی در حاشیه جلسه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه در خصوص بیمه اجباری زائرین اربعین همه پیش بینی‌ها و تلاش ها بر این مبنا بوده که سفر اربعین، سفری ایمن و خوب باشد افزود: بر همین اساس مذاکراتی با طرف عراقی انجام شده و اطمینان داده‌اند امنیت را برقرار کنند و مشکلی پیش نیاید اما موضوع ایمنی و امنیت متفاوت است و زائرین باید بیمه باشند.

وی افزود: سازمان مربوطه عددی را به عنوان بیمه دریافت می کند تا اگر در حوزه ایمنی مشکلی پیش آمد بتوان خسارت‌ها را از محل بیمه جبران کرد. این عدد حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان خواهد بود.

مذاکره با طرف عراقی برای کاهش معطلی در مرز 

وی ادامه داد: در خصوص موضوع معطلی در مرز برای زائرین از طرف ایران مشکلی وجود ندارد و از طرف عراقی نیز خواسته شده به میزان خروجی از دروازه‌های ایران، ورودی در نظر بگیرد تا زائرین معطل نشوند؛ لذا قول داده‌اند که تعداد ورودی‌ها را افزایش دهند که اگر این امر محقق شود ماندگاری در مرز نخواهیم داشت؛ یعنی کار زائرین به همان اندازه که در خروجی ایران انجام می شود در ورودی عراق نیز انجام خواهد شد تا معطل نشوند.

زائرین می‌توانند از خودروهای شخصی استفاده کنند

آغاز تردد از مرز خسروی از ۱۶ محرم

وزیر کشور در خصوص حمل و نقل زائرین نیز گفت: اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود ولی به هر حال با حجم زیادی زائر مواجه خواهیم بود و کمبودهایی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم لذا گفته شد که زائرین با ماشین‌های خود بیایند و برای این کار نیز پارکینگ در نظر گرفته شده است. در حقیقت اولویت ما حمل و نقل عمومی است اما با توجه به کمبودی که وجود دارد، زائرین می توانند از خودروهای شخصی نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی ما برای اربعین امسال پنج میلیون زائر است اما خواسته شده است که داوطلبان در سامانه ثبت نام کنند تا اعداد و برآورد دقیق‌تری پیش بینی شود.

وحیدی در خصوص ورود خودروها از کشورمان به عراق نیز گفت: هنوز حرف قطعی در این مورد با طرف عراقی زده نشده است. در خصوص مرزها نیز بر اساس قولی که طرف عراقی داده از شانزدهم محرم تردد از مرز خسروی امکانپذیر خواهد بود و مقرر شده از مرزهایی همچون تمرچین و باشماق به عنوان یکی از گزینه‌ها برای افرادی که به این مرزها نزدیکند، تردد امکانپذیر شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *