بازگشت وضعیت قرمز به هوای تهران

فهرست مطالب

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حالی که کیفیت هوای تهران روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود، امروز (۲۶ آذرماه) با تداوم پایداری جوی و افزایش تردد خودروها در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش آرونو ، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۲۶ آذر) با توجه به شرایط پایدار جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

با حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا(۲۷ آذر) و افزایش ترافیک صبحگاهی موجب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شرایط پایدار جوی و کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دارد و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشت.

در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند .

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *