اهدای ۱۰۰هزار جلد کتاب آموزشی به ۷۵۰ شهرداری کم برخوردار کشور

فهرست مطالب

طی مراسمی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب آموزشی به ۷۵۰ شهرداری کم برخوردار و کم جمعیت کشور آغاز شد.

به گزارش آرونو ، این کتاب‌ها به منظور ارتقای سطح دانش شغلی شهرداران و کارکنان شهرداری ها و توانمندسازی شهرداری‌ها برای انجام وظایف و ماموریتهای محوله اهدا می شود و شامل موضوعات زیباسازی و مبلمان شهری، زیبایی بصری شهر، فضای سبز شهری و مدیریت بحران، توسعه منابع انسانی است و ۴۰ درصد این کتاب‌ها از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ۶۰ درصد دیگر از سوی شهرداری تهران(سازمان زیباسازی) تامین شده و توزیع آن از سوی شهرداری اسلامشهر صورت می گیرد.

جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد: اگر خواهان تحول در مدیریت شهری و روستایی کشور در گام دوم انقلاب هستیم؛ نقطه آغازین آن بایستی بحث آموزش و توانمندسازی شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

وی افزود: با توجه به تعدد وظایف شهرداری ها، مدیریت مطلوب شهری بدون توجه به مقوله دانایی و دانش محوری محقق نخواهد شد و مدیریت شهری خوب؛ مدیریت شهری یادگیرنده و دانایی محور است.

معاون وزیرکشور ادامه داد: آموزش در عرصه مدیریت شهری صرفا در حوزه کارکنان شهرداری ها خلاصه نمی شود؛ بلکه بسیاری از تحولات و موفقیتهای آتی مدیریت شهری در حوزه های مدیریت پسماند، حمل و نقل شهری، هوشمندسازی و … در گروی آموزش شهروندی برای تمامی سنین و گروه‌های جامعه و جلب مشارکت فعالانه مردم و اصناف و اقشار مختلف جامعه است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: تلاش می‌کنیم با استمرار رویکردهای خلاقانه و ابتکاری مثل توزیع کتاب‌های آموزشی بین شهرداری‌ها و با توجه به شعار سال ۱۴۰۱؛ زمینه حرکت شهرها به سمت موضوعات دانش بنیان، دانش پایه، کارآفرین وفن‌آفرین فراهم شود تا شهرداری‌ها اتفاقات خوبی را در  شهرها رقم بزنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ آیین اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب آموزشی به ۷۵۰ شهرداری کم برخوردار و کم جمعیت کشور با حضور دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور، شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی، فرماندار و شهردار اسلام شهر و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *