امکان اصلاح رایگان آدرس‌ در سامانه ثبت احوال/ مهلت ۲۰ روزه برای ثبت نشانی جدید

سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه تسهیلات به شهروندان ایرانی امکان اصلاح رایگان آدرس‌ ایرانیان در سامانه ثبت احوال را از زمان جابجایی در بازه زمانی ۲۰ روزه فراهم کرد.

به گزارش آرونو ، بر اساس قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان می‌باشد.

این امکان به صورت رایگان با توجه بر اینکه افراد از زمان جابه‌جایی می‌بایست در بازه زمانی ۲۰ روز با مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال نسبت به اعلام نشانی جدید خود اقدام کنند، وجود دارد؛ لذا این اقدام از طریق مراجعه به سایت ncr.ir، پورتال سازمان به نشانی sabteahval.ir و با مراجعه به نشانی: my.gov.ir امکان پذیر است.

ارائه نرخ باروری مبتنی بر داده‌های ثبتی در پایگاه اطلاعات جمعیتی

در سال ۱۴۰۱ سازمان ثبت احوال کشور با اتکا بر توان داخلی و ظرفیت‌های موجود خود توانست برای اولین بار در کشور نرخ باروری در سال ۱۴۰۰ را مبتنی بر داده‌های ثبتی موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور تولید و ارائه کند. با انجام این کار، میزان باروری کل بر اساس جمعیت گروههای سنی زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله و ولادت ثبت شده به تفکیک سن مادران این گروههای سنی بر پایه اطلاعات پایگاه جمعیت کشور محاسبه و  در اختیار مراجع تصمیم گیری قرار گرفت.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *