افتتاح مخزن بتنی آب خام بوستان آئینه/ذخیره آب با هوشمندسازی بوستان‌ها

مخزن بتنی آب خام بوستان آئینه در شنبه امید و افتخار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هدف از راه‌اندازی این پروژه، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش ظرفیت ذخیره آب و تامین آب مورد نیاز فضای سبز منطقه ۱۰ در مواقع اضطراری و قطعی برق است. 

به گزارش آرونو ، مهدی اخ الصنایع ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: مخزن بتنی دفنی ۲۵۰ مترمکعبی در بوستان آئینه منطقه ۱۰، از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ طراحی شده و پس از مدت دو ماه تلاش بی‌وقفه برای راه‌اندازی آن، از امروز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب و بحران انرژی، این مخزن در شمالی‌ترین نقطه منطقه ایجاد و احداث شده است، اظهارکرد: مخزن بتنی دفنی بوستان آئینه این امکان را فراهم کرده تا در موقع قطعی برق و موارد اضطراری، به صورت ثقلی آبیاری بخشی از منطقه را تامین کند و از آنجا که این مخزن با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی طراحی شده است، از این پس مدت زمان آبیاری فضای سبز منطقه از ۱۲ ساعت به سه ساعت یعنی، یک چهارم زمان قبل کاهش می‌یابد. همچنین در مصرف انرژی، قریب به ۸۰ درصد صرفه‌جویی را شاهد خواهیم بود. 

شهردار منطقه ادامه داد: این مخزن به صورت ویژه برای رفع مشکلات مخازن بتنی و دفنی طراحی شده و برای جلوگیری از هدررفت آب و عایق‌کاری، در لایه داخلی و خارجی از فرتکس و چسب ۹۰ z استفاده شده است.

اخ الصنایع با بیان اینکه چاه‌های منطقه به دلیل هوشمندسازی آبیاری فضای سبز به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شده‌اند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مخزن، در صورتی که یکی از چاه‌ها دچار خرابی شده یا نیازمند تعمیر باشند، هیچ مشکلی در روند آبیاری فضای سبز حادث نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه تا پایان سال سه مخزن دیگر در نقاط مختلف منطقه به بهره‌برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این سه مخزن، ظرفیت ذخیره آب در منطقه به ۲۰۰۰ مترمکعب افزایش می‌یابد و پروژه هوشمندسازی آبیاری فضای سبز منطقه به صورت مکانیزه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، پس از توضیحات شهردار منطقه، مخزن بتنی آب خام بوستان آئینه با فرمان پدر شهید «وحید زمانی‌نیا» مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *