اعلام برنامه‌های یلدایی تهران

شهرداری تهران در قالب ویژه برنامه های متنوعی به استقبال بلندترین شب سال و آغاز فصل زمستان می رود.

به گزارش آرونو ، بنا براعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های یلدایی شهر تهران گفت: هم زمان با فرارسیدن شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال و آغاز فصل زمستان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران فرصت را مغتنم شمرده و با تدارک ویژه برنامه های فرهنگی با رنگ و بوی یلدایی، به استقبال این شب ها می رود.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی متنوعی به مناسبت این ایام در سطح مناطق ۲۲گانه خبر داد و افزود: گذر پاییزی معابر با برنامه هایی از قبیل حافظ خوانی، قصه گویی، نقالی خوانی، خیمه شب بازی، عروسک گردانی و…، فضاسازی شهری با برپایی سفره های یلدایی و همچنین اجرای استیج و فعالیت غرفه های فرهنگی در میادین، معابر، بوستان ها و فضاهای شهری به تهران رنگ و بوی یلدایی خواهد بخشید.

وی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه بانوان و نوجوانان، نمایشگاه عکس یلدایی، برپایی جشن نوبرانه ویژه آشناسازی کودکان با آداب و سنن ایرانیان در این شب، گردشگری یلدایی با اعزام جوانان و نوجوانان به اماکن تاریخی و گردگشگری شهر تهران و همچنین نمایشگاه یلدای اقوام با معرفی آداب و رسوم ایرانی بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در سراهای محلات شهر تهران به مناسبت این ایام است.

او همچنین با توضیح برنامه های مساجد و اماکن مذهبی در این ایام از قرائت جمعی سوره های کوثر، کساء و ذکر احادیث حضرت زهرا(س) تحت عنوان یاد مادر سادات، توزیع نذورات و اهدای بسته های یلدایی به نیازمندان با عنوان نذر فاطمی و همچنین برگزاری مراسم یلدا با حضور خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا خبر داد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن اشاره به اجرای برنامه های یلدایی در اماکن مهم و پرتردد شهر تهران یادآور شد: در مکان های پرمخاطبی نظیر مترو، فروشگاه های شهروند، پایانه های بین شهری، اراضی عباس آباد، برج میلاد و میادین میوه و تره بار نیز با برپایی سفره های یلدایی، فضاسازی محیطی و استقرار سازه های فرهنگی برای تصویربرداری خانواده ها با موضوع شب یلدا و ترویج آداب و سنن اصیل ایرانی به استقبال از طولانی ترین شب سال خواهیم رفت.

وی با اشاره به برنامه های یلدای مهربانی با هدف ترویج همدلی و نوعدوستی، افزود: برنامه های فرهنگی و جشن های ویژه ای برای کودکان مراکز بهزیستی، ویژه پاکبانان معابر سطح شهر و همچنین در بین مددجویان گرمخانه ها و مددسراها برگزار خواهد شد.

زیبایی نژاد گفت: درهمین راستا ۲۰۰ نفر از کودکان کار به همت منطقه ۱۱ شهر تهران از موزه قرآن بازدید خواهند کرد و با برپایی جشن و اهدای هدایای یلدایی فضایی دوستانه و شاد را تجربه می کنند. همچنین در راستای ویژه برنامه های مناسبتی این ایام، در برج میلاد تهران نیز شب شعر یلدایی با حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه های تهران در راستای ترویج فرهنگ و ادبیات فارسی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان با اشاره به رونمایی از سه ثبت جهانی میراث فرهنگی در دورهمی یلدای شمیران خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه که در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعد آباد برگزار می شود شامل رونمایی از سه ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران، عودنوازی، شب یلدا، سوزن دوزی ترکمن، برپایی غرفه های یلدای کودک و حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی، اجرای عروسکی، بازدید از موزه، توزیع بادکنک و هدایای یلدایی و کتاب داستان برای کودکان است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *