ازانتقاد به اختصاص ردیف بودجه به«رایانه شهر» تا روایت زاکانی ازاجاره فیبر شهرداری توسط پیمانکار

|

فهرست مطالب

در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در بخش بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها، برخی از اعضای شورای شهر به اختصاص ردیف بودجه به شرکت رایانه شهر انتقاد کردند.

به گزارش آرونو ، تشکری هاشمی در صحن علنی شورای شهر تهران در سخنانی در خصوص موضوع شرکت رایانه شهر و شرکت کنترل ترافیک گفت: اتفاقات این دو شرکت مسبوق به سابقه است و مستحضر هستید بیش از یک سال از اتفاقات شرکت کنترل ترافیک می‌گذرد و شاهد فرایند مبهمی هستیم که جای سوال دارد چه اتفاق، چه ضرورت و چه مسائل پیدا و پنهانی وجود دارد که شرکتی که چندین دهه در حال فعالیت بوده  طی یک سال گذشته به نابودی رسیده است؟

وی با هشدار نسبت به بحران سیستم‌های هوشمند نظارتی شهر، گفت: در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران ادله‌ای مطرح و دلایلی آورده شد و هیئتی تشکیل و قرار شد هیچ اتفاقی نیفتد تا شورای شهر در خصوص شرکت کنترل ترافیک تصمیم گیری کند. عده بسیاری از کارکنان شرکت رفتند و پروژه‌ها تعطیل شدند و شهر به لحاظ سیستم‌های هوشمند خوابیده شد و امروز اقدامی غیرحرفه‌ای و غیر تخصصی انجام شده است و بخشی از اقدامات به موسسه تحت عنوان رایانه شهر که به عنوان یک شرکت منابع انسانی فعال بود، واگذار شده است و در حال انجام کاری  هستیم که هیچ تخصصی پشت آن وجود ندارد. بنابراین تقاضا دارم تا این فعالیت‌ها متوقف شود.

به گزارش آرونو ، علیرضا زاکانی که در صحن شورای شهر تهران حضور داشت در واکنش به انتقاد مطرح شده در مورد رایانه شهر با تأکید بر اینکه شرکت تجارت الکترونیک زیرمجموعه شرکت فروشگاه های شهروند است و مجوز دارد و مأموریت های شرکت تجارت الکترونیک مشخص است، گفت: استدلال ما این است که هر شرکتی در شهرداری کار تخصصی خود را انجام دهد و این استدلال برای شرکت رایانه شهر نیز صدق می کند و ما به این رسیدیم که برخی اقدامات موازی کاری است.

شهردار تهران اظهار کرد: پیمانکار فیبر شهرداری تهران را اجاره می‌داد و شورا باید از این استقبال کند که ما شفاف سازی کرده‌ایم. این موضوع مفسده انگیز بود. اگر اسناد قبلی را بررسی کنیم می‌بینیم که ما جلوی فساد را گرفتیم و از فبیرهای موجود استفاده نمی‌شود و ما به پیمانکار سپرده ایم که از آن صیانت کند. ما بیشتر از پنج درصد از فیبر استفاده نمی کنیم و پیمانکار این استفاده را انجام می دهد.

وی ادامه داد: فیبرکشی یا تأمین تجهیزات دوربین چه ارتباطی به شرکت کنترل ترافیک دارد؟ کارهایی که انجام داده بود کار نبود خاک بازی بود.

زاکانی با بیان اینکه قرار شد یکجا دوربین ها و زیرساخت های سخت افزاری تجمیع شود و پاسخگو باشد، گفت: بر اساس تغییرات و تحولات صورت گرفته، تعداد دوربین های خراب که بیش از ۳۰۰ دستگاه بود به بیش از ۱۰۰ دستگاه رسید. به دلیل اینکه مسئول جدید پاسخگو است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: فیبر موجود باید محلی برای درآمد شهرداری باشد نه استفاده پیمانکاران. بعد از ساماندهی صورت گرفته پیمانکاران بخشی از فیبر را قطع کردند تا کار روی زمین بماند اما خوشبختانه امور در این بخش پیش رفت. شورا ناظر بر این عملکرد است و حسابرسان را تعیین می کند. تقاضای بنده این است که این موارد با هم ترکیب نشوند و مباحثی مطرح نشود که مخاطب برداشت اشتباهی داشته باشد.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *